به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری آلمان، اتحاديه اروپا مدتي است در تلاش است تا شرکتهايي را که رفتار متعهدانهتري در برابر مصرف کنندگان در پيش گرفتهاند به مصرف کنندگان معرفي کند. دزدي و سرقت محصولات شرکتهاي معتبر نه تنها خسارات هنگفتي را بر اقتصاد کشورها تحميل ميکند بلکه براي مشتريان نيز خطراتی به دنبال دارد.
به عنوان مثال بطري تقلبي آب از چين به آلمان قاچاق میشود که مواد پلاستيکي بکار رفته در ساخت آن از مواد ارزان قيمت و بيکيفيت است.
اما طرف دیگر قضیه سودجویانی هستند که با این کار سود سرشاري نصيب آنها میشود.
اقلام تقلبي مدتها است که ديگر منحصر به کالاهاي لوکس و تجملي نيستند، بلکه در محصولات روزمره و مصرفي امروز نظير پودر لباسشويي يا ظروف آشپزي نيز وجود دارند.
فولکر بارتلس، از فعالان مخالف سرقت محصولات داراي نشانهاي تجاري (برند) گفت: شرکتهاي وطني ما در آلمان همواره تماسهايي را از مصرف کنندگان و خريداران دريافت ميکنند که ميگويند ما محصولي را خريدهايم که يا فاقد کيفيت و يا خراب شده است.
لازم به ذکر است که اين مسائل، اعتماد به نشانهاي تجاري را بشدت تحت تاثير قرار ميدهند.
انتهای پیام/