عبدالباسط سيدا يكي از اعضاي گروه موسوم به ائتلاف ملي مخالفان نظام سوريه تاريخ هاي مطرح شده در خصوص برگزاري كنفرانس ژنو را در حد گمانه زني دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛"عبدالباسط سيدا" در مصاحبه با روزنامه "عكاظ عربستان" اظهار داشت:مشاركت ائتلاف مخالفان در كنفرانس "ژنو2" با سازوكاري كه بر آن تكيه داشته و همچنين بر عدم حضور "بشار اسد" ونظام وي در مرحله آتي سوريه بستگي دارد.

وي در ادامه با بيان اينكه موضع نهايي ائتلاف مخالفان پس از نشست هيئت مديره آن در پايان ماه جاري ميلادي(اكتبر) ويا اوايل ماه آتي ميلادي (نوامبر) مشخص خواهد شد گفت:موضع شوراي ملي مخالفان سوريه كه تحريم كنفرانس "ژنو2" است بر اثر  سلسله گفتگوهايي در چارچوب نشست هاي دبيرخانه اتخاذ شد.

"سيدا" در بخش ديگري از مصاحبه خود گفت:پس از مشخص شدن موضع جامعه جهاني در خصوص موضوع تسليحات شيميايي سوريه و پس از توافقنامه آمريكا وروسيه در اين باره ما تصميم گرفتيم كه مشاركت در كنفرانس ژنو بي فايده بوده و به حل بحران سوريه نمي‌انجامد.

اين عضو گروه موسوم به ائتلاف ملي مخالفان نظام سوريه همچنين تاريخ هاي مطرح شده درخصوص برگزاري كنفرانس "ژنو2"را در چارچوب گمانه زني ها برشمرد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: سیدا ، سوریه ، ژنو ، عکاظ ، عربستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار