ايماني در گفتگو با
خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران
گفت: نوجوانان به دليل آن كه برخي از آنها چندان با جمع و دوستان مرتبط
نبوده در چالش و انزوا به سر ميبرند نوجواناني هم كه با سرو وضع ژوليده و
آشفته در جمع همسالهاي خود در مدرسه ظاهر ميشوند و مورد طرد قرار ميگيرند
به سمت انزوا و افسردگي ميروند اين موارد در مورد كساني مصداق دارد كه
مهارتهاي اجتماعي را به خوبي نميدانند و نميتوانند در برقراري ارتباط با
ديگران موفق باشند.
اين استاد روانشناسي با اشاره به اين كه خانواده
ها بايد سعي كنند كودكان خود را با ظاهر و لباسي تميز و آراسته راهي مدرسه
كنند تصريح كرد: بودن نوجوانان با يكديگر باعث ميشود درسهاي خوب ارتباط
اجتماعي را فرا بگيرند.
وي در پايان خاطرنشان كرد: يكي از انواع عيب
گوييهاي رايج در مدارس عيب گويي كلامي و گذاشتن نام نامناسب بر دانش آموز
است دانش آموزاني كه در مدرسه مورد آزار و اذيت دوستان خود قرار ميگيرند
و طرد مي شوند، به سوي انزوا طلبي و كناره گيري از ديگران سوق مييابند پس
بايد به ياد داشته باشيم كودكاني كه در مدرسه اجتماعي ترند، در ميهماني ها
و فضاي اجتماعي داوطلب مي شوند، به هر حال با تربيت اجتماعي در مدرسه و
اصلاح زيرساخت هاي آموزشي ميتوان حضور نوجوانان و جوانان را در فضاهاي
اجتماعي پر رنگ كرد. /ل