نمایش "عامدانه، عاشقانه، قاتلاته"، به کارگردانی ساناز بیان، با الهام از داستان های واقعی، نگاهی متفاوت به داستان سه زن قاتل دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، با بیان اینکه متن نمایش الهام گرفته از داستان ها و موقعیت های واقعی است که با استناد به اخبار و حوادث رسانه ها و جراید شکل گرفته و سرنوشت سه زن متهم به قتل را روایت می کند، اظهار کرد: همانگونه که یک نویسنده مرد می تواند اثری را خلق کند و دنیای ذهنی و احساسی خود را در آن را نشان دهد، یک نویسنده زن هم می توان در ادبیات داستانی و نمایشی به مسائلی از جنس زنان بپردازد.
وی در ادامه افزود: این نمایش اثری یکسویه و یک طرفه به موضوع زنان نیست. جنبه های اجتماعی در کنار این موضوع در نظر گرفته شده است.

کارگردان "خانه عروسک"، آثاری را که تاکنون با توجه به این موضوع به صحنه رفته اند، برخاسته از نگاه به یک بخش از جامعه دانست و اذعان کرد: هیچ گاه نمی توان گفت چرا کارهایی که قبل از این اجرا شده اند، اینگونه بوده اند و بعد از این باید شکل خاصی پیدا کنند. خالقان این نمایش ها نیز دغدغه هایی داشته اند و باید نگاه خاص خودشان را داشته باشند. من هم به عنوان تماشاگر می توانم با آن ها اختلاف نظر داشته باشم.

وی، که پیش از این اجراهای موفقی را در بوسنی، سوئد، نروژ، اسپانیا، هلند و بلغارستان داشته، خاطرنشان کرد: تلاش کردم تماشاگران را به سمت فکر کردن ببرم، نه اینکه فقط عواطفشان را تحریک کنم. می دانستم ممکن است پیش فرض هایی نسبت به این موضوع وجود داشته باشد؛ بنابراین سعی کردم نمایشنامه را به شکلی بنویسم که تماشاگر را در مرز فکر کردن و احساساتی شدن قرار دهم.

بیان اساس تئاتر را بازنمایی دانست و تصریح کرد: "عامدانه، عاشقانه، قاتلاته" با تئاتر مستند فاصله دارد. عنوان تئاتر استنادی یا ژورنالیستی برای آن مناسب تر است، زیرا برگرفته از مطبوعات است. بخش عظیمی از نمایش و رویکردی اصلی آن براساس گزارش است و اثرم را با آن توصیف می کنم. پرهیز از قضاوت، ایجاد پرسش و دوری از نگاه یک جانبه از جمله ویژگی های این اثر است.

وی در پایان با بیان اینکه اجرای این نمایش را بعد از چند سال مدیون تمام اعضای گروه اجرایی است، تصریح کرد: بازیگران تحت فشار روحی زیادی به خاطر موضوعی که درگیر آن هستند، قرار دادند و در این اثر با انرژی زیادی کار می کنند که نشان دهنده دغدغه و هدفمندی آن هاست. خوش اقبال بودم که در کنار این گروه قرار گرفتم.

این اثر نمایشی شنبه، 27 مهرماه، میزبان داوود میرباقری، رسول نجفیان، ابوالحسن داوودی، حسن فتحی، تهمینه میلانی، مدیا کاشیگر،  فریندخت زاهدی، شهرام حقیقت دوست، هنگامه قاضیانی، هانیه توسلی، امیر پوریا، شبنم مقدمی، علیرضا محمدی، سپند امیرسلیمانی، رامونا شاه، آرش آبسالان، آناهیتا همتی، حمیرا ریاضی، رویا بختیاری، سیاوش چراغی پور، السا فیروز آذر، فهیمه امن زاده ، پژمان جمشیدی، علیرضا معتمدی و  علی مرادخانی، معاون هنری وزارت ارشاد، بود.

گفتنی است، نمایش "عامدانه، عاشقانه، قاتلاته" تا 13 آبان ماه در تالار شمس موسسه فارسی زبانان به صحنه می رود. بازیگران این نمایش عبارت اند از: سهیلا صالحی، فروغ قجابگلی، نسیم ادبی و بهاره رهنما. حمیدرضا آذرنگ مشاور کارگردان و احمد کچه چیان طراح صحنه این نمایش اند. سهیلا صالحی طراحی لباس، رضا حیدری طراحی نور و همراز بیان طراحی پوستر و بروشور این اثر نمایشی را برعهده دارند.

این نمایش هر روز به جز شنبه‌ها ساعت 19:30 در تالار شمس واقع در اقدسیه، بعد از آجودانیه، کوچه نیلوفر، پلاک 3 به صحنه می‌رود. علاقه مندان برای خرید اینترنتی بلیت این نمایش می توانند به سایت تیوال مراجعه کنند و یا برای رزرو تلفنی بلیت با شماره 9333008150 تماس بگیرند./ص

انتهاي پيام
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
باران قمصری
۱۴:۵۲ ۲۹ مهر ۱۳۹۲
سایت فروش بلیط این نمایش:
www.adparking.ir
offchi.ir
آخرین اخبار