مشکل کمبود بودجه گریبانگیر هفتمین دوره از جشنواره فارابی شد و این جشنواره نیازمند حمایت مسئولان است.

غلامرضا خواجه سروی معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: هم اکنون بسیاری از علاقه مندان به مسائل علمی در حوزه علوم انسانی در حال تحصیل هستند و البته پیشرفت های خوبی در این زمینه شکل گرفته و حرفهای جدید و مباحث جدیدی در این امر وارد شده است.

وی افزود: جشنواره فارابی نشان دهنده توجه وزارت علوم به معاونت انسانی است و این در حالی است در سالهای گذشته این جشنواره در ذیل گروه های جوان خوارزمی بوده و خود به عنوان جشنواره منتقل بیان می شد چنانچه تلاش شده یک هویت منظمی از برترین ها را داشته باشد.

خواجه سروی تصریح کرد: در جشنواره فارابی اولویت به بحث پژوهش است و بازار میان اثار اسلام و ایران را مد نظر قرار داده ایم و در بسیاری از موارد در حوزه کاربرد مباحث زیادی در سطح بین المللی مطرح شده است.

وی تصریح کرد: هم اکنون کشورهایی چون ایالات متحده آمریکا، آلمان و کانادا جزء کشورهای درجه یک در این بحث علوم انسانی هستند و این نشان دهنده آن است که دانشمندان در سرتاسر جهان این مسئله را جدی گرفتند و به سمت بومی شدن در بحث علوم انسانی حرکت می کنند چنانچه در این میان گرایش بومی نیز یکی از اولویت های این جشنواره محسوب می شود.

وی در ادامه به هفتمین جشنواره فارابی اشاره کرد و گفت: هفتمین جشنواره فارابی نیازمند حمایت است چرا که امسال مشکل بودجه نیز از جمله مشکلات گریبان گیر این جشنواره به شمار می آمده است و امیدواریم یک ردیف منظمی برای این جشنواره امسال در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.