مرتضی طلایی گفت:بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی ایران در خصوص آلودگی هوا جایگاه سوم را دارد و ارتباط معناداری بین مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی با آلودگی هوا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اقداماتی که می بایست در مقابله با آلودگی هوای تهران انجام شود اظهار داشت: ما نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر تهران امروز باید سپر افراد بی دفاع نظیر کودکان، بیماران، جانبازان و سالمندان در مقابله با آلودگی مرگ آور هوای تهران باشیم.

وی افزود: ما در مقابل جان حتی یک شهروند هم مسئولیم چه رسد به وضعیت کنونی و این حجم آلودگی که انواع و اقسام سرطانها و بیماریها به صورت کاملا مستقیم به مردم عرضه می شود.

وی ادامه داد: سپر افراد بی دفاع شدن در برابر آلودگی هوا تنها با حرف زدن امکان پذیر نیست و همه ما می دانیم حرفهای مسئولان و دستگاهها درباره آلودگی هوا مثنوی 70 من شده است. من فکر می کنم همه اعضای شورا نیز با این صحبت موافق باشند.

نایب رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد باید زمان بندی مشخص برای حل این معضل تعریف کرد و از دولت و سایر دستگاههای درگیر در خواست کرد که برای کاستن از درد و رنج آلودگی هوا قدم بردارند.

وی افزود: گام اولیه برای حل معضل آلودگی هوا درتهران و سایر کلان شهرها باید به حدی بلند باشد که مردم حرکت مسئولانشان برای احقاق بدیهی ترین حق شهروندیشان را لغو کنند وبرای حل مسئله با مسئولان همگام شوند.

وی ادامه داد: آیا مرگ سالانه صدها انسان بویژه کودکان و سالمندان برای پایان دادن به این داستان تکراری آلودگی هوا کافی نیست.

وی تاکید کرد: بر اساس آمار سازمان بهداشت جهانی متاسفانه ایران در میان آلوده ترین کشورهای جهان از نظر الودگی هوا قرار دارد و جایگاه سوم را به خود اختصاص داده است.

طلایی در ادامه بیان داشت: متاسفانه در دولت گذشته آلودگی هوا هم عرصه کشمکش سیاسی شده بود تا آنجا که موضوع آمارهای مرتبط با آلودگی هوا هم محل مناقشه شد.

نایب رئیس شورای شهر تهران اظهار داشت: اگر چه ظاهرا در ثبت احوال 18مورد به عنوان دلیل فوت شهروندان مشخص شده است که البته آلودگی هوا جزء آنها نیست اما تحقیقات نشان می دهد مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی، عروقی، تنفسی و سکته های مغزی در تهران بیشترین سهم را در اختیار دارد که ارتباط معنا داری بین مرگ و میر های ناشی از بیماریهای فوق با آلودگی هوا وجود دارد و آمار بالای ایست قلبی در شهروندان تهرانی گویای افزایش میزان آلاینده ها در پایتخت است.
برچسب ها: آلودگی ، مرگ ، سالمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار