خوشحالم كه از طريق برنامه «يادگاري» و از جريان زندگي خودم با مردم حرف مي‌زنم.

به گزارش خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون باشگاه خبرنگاران، ظهر امروز نشست رسانه‌اي برنامه تلويزيوني «يادگاري» با حضور «مهران رسام» (تهيه كننده)، مسعود فروتن (مجري برنامه)، محمدرضا شريفي، مديرگروه تله‌فيلم، تفريحات و سرگرمي شبكه سه سيما در ساختمان روابط عمومي سازمان صدا و سيما برگزار شد.

محمدرضا شريفي، (مدير گروه تله فيلم، تفريحات و سرگرمي) درخصوص ايده اوليه برنامه «يادگاري» گفت: ايده اوليه برنامه «يادگاري» ماحصل گفتگوهايي است كه در بحث راه‌اندازي گروه با «مجيد زين‌العابدين» مدير شبكه سه سيما داشتيم.

وي افزود: يكي از شيوه‌هاي كاري «مجيد زين‌العابدين» وقت گذاشتن در مورد برنامه‌ها و ايده‌هاي مختلف است و در طي دو جلسه‌اي كه قبل از پيشنهاد توليد اين برنامه داشتيم فضاي نوستالژيك برنامه را بررسي كرديم.

«شريفي» ادامه داد: پس از بررسي فضاي نوستالژيك و ارتباط آن با جوان امروز، تاكيد زيادي بر روي تهيه كننده‌اي با رزومه‌ي كاري خوب و از دوران دهه 60 داشتيم بنابراين «مهران رسام» را انتخاب كرديم و طرح را با وي در ميان گذاشتيم و ماحصل آن برنامه «يادگاري» شد.

شريفي بيان كرد: در بين برنامه‌ها و شبكه‌هاي مختلف صدا و سيما شبكه 3 سيما سردمدار توليد سريال‌هاست.

وي تصريح كرد: تلويزيون محل پرورش نخبگان امروز ما در عرصه‌ي مختلف بوده و نياز امروز است كه سري بزنيم و يادي از گذشته‌ها كنيم تا جديدترين كارهاي پيشكسوت‌ها را ببينيم.

وي افزود: برنامه يادگاري شيوه، سبك و سياق درست زندگي كردن را دوباره مرور مي‌كنيم.

«شريفي» اظهار داشت: با تماشاي اين برنامه من براي همسر خودم نامه نوشتم اين برنامه اميد را زنده مي‌كند چقدر سازمان صدا و سيما بايد خرج كند كه اميد را به زندگي برگرداند.

«مهران رسام» تهيه كننده‌ي برنامه يادگاري در اين نشست گفت: چند سالي دغدغه‌ي ساخت برنامه‌هاي مسابقه و تركيبي داشتم پس  از ارائه طرح يك برنامه‌ي مسابقه‌اي به سازمان، برنامه يادگاري به من پيشنهاد شد.

وي ادامه داد: انتخاب «مسعود فروتن» به عنوان مجري برنامه اين بود كه او از قديم‌ترين و بهترين كارگردان تلويزيون هستند و مجموعه‌هاي به يادماندني سريال دهه 60 به مانند آيينه و سلطان و شبان و مثل‌آباد را كارگردان كرده‌اند.

«رسام» تصريح كرد: بنابراين حس كردم اين كار به جاي مجراي يك كارشناس مي‌خواست تا با حسي و فون خود برنامه‌هاي تلويزيوني را حس كرده باشد.

وي بيان كرد: برنامه قرار بود جمعه‌ها به صورت زنده پخش شود ولي در حال حاضر روز قبل اين برنامه را ضبط مي‌كنيم.

وي عنوان كرد: برنامه‌ي ما جذاب است با پخش اولين قسمت برنامه با استقبال مردم «يادگاري» جواب خود را گرفت و اين مسووليت ما را سنگين كرد براي هر قسمت در تدوين شبانه‌روزي تلاش مي‌شود چرا كه كار پرحجم به لحاظ انرژي‌بر است و اين استقبال خستگي ما را از بين مي‌برد.

وي اظهار داشت: ماندگاري برنامه‌ها در سال‌هاي گذشته به دليل اينكه وقت، انرژي و فكر زيادي براي ساخت يك برنامه و زمان گذاشته مي‌شد ولي امروز برنامه‌ها با سرعت توليد مي‌شود.

«رسام» تصريح كرد: يادگاري در 52 قسمت 40 دقيقه‌اي خواهد بود و به سبك زندگي در دهه 60 و 70 و شايد قبل و بعد آن هم با توجه به جنبه موضوعي برنامه خواهيم پرداخت.

«مسعود فروتن» مجري برنامه «يادگاري» گفت: من سال‌هاي گذشته كارگرداني در تلويزيون و تله تئاتر را تجربه كردم و در اين بين نيز اجرا هم داشتم ولي دوست دارم مردم من را به عنوان كارگردان بشناسند نه مجري.

وي ادامه داد: دو ماه گذشته «مهران رسام» براي ساخت اين برنامه به من پيشنهاد و اجرا دادند و خوشحالم كه سهم كوچكي در برنامه دارم.

وي تصريح كرد: اجراي اين برنامه در خانه من مي‌گذرد و عوامل برنامه براي خانه‌ي من بسيار حرمت قائل هستند و من از اين بابت بسيار راضي و خوشحالم.

وي افزود: من در برنامه يادگاري به عنوان سنبل برنامه ديده مي‌شوم من نتيجه‌ي كار عوامل كار را در يك روز جلوي دوربين مي‌برم و از صنوف مختلف از اين برنامه استقبال مي‌كنند.

«فروتن» تصريح كرد: «يادگاري» آلبوم اجتماعي زندگي را ورق مي‌زند، من آدم ديروز نيستم و از آدم‌هاي امروزم و روز خود را با يك گل آغاز مي‌كنم ولي در اين برنامه خاطرات 30 سال گذشته خود را براي دوستان بازگو مي‌كنم. از بودن در اين موقعيت راضي هستم.

«فروتن» درخصوص اجراي اين برنامه در خانه‌ي خود اظهار داشت: براي ساخت تيزر برنامه نياز به تصوير من در حين خوانش يك متن بود كه اين تصوير در خانه من گرفته شد بعد مديران دكور خانه من را پسنديدند و بنابراين اين برنامه در خانه من ضبط مي‌شود.

وي ادامه داد: بنابراين من به عنوان «مسعود فروتن» از حال و هواي خانه‌ي خودم با مخاطب حرف مي‌زنم و دلايل زندگي خودم به من احساس راحتي مي‌دهد كه يكي از دلايل گرماي برنامه شايد همين مسئله باشد كه از زندگي جريان پيدا مي‌كند و در خانه‌هاي شما مي‌آيد.

«فروتن» عنوان كرد: تعدد و همچنين عجله براي ساخت برنامه‌هاي تلويزيوني باعث شده كه به برنامه‌ها ساده نگاه شود مثلا در سريال «پژمان» حرفه‌ي كارگرداني تلويزيوني فراموش شده كه از لحاظ مونتاژ بسيار مشكل دارد.

در سريال‌هاي ماندني خانه سبز، سلطان و شبان كارگردان تلويزيون اصل تصوير و مونتاژ بود.
وي ادامه داد: تا زماني كه با مرور آلبوم عكس‌هاي قديمي برايمان خاطره‌انگيز است برنامه‌هايي مثل يادگاري جذاب خواهد بود.

«فروتن» تصريح كرد: تلويزيون جايي است كه خيلي از افراد با آن شروع كرده و به اوج رسيدند و اميدوارم يادشان باشد از كجا شروع كردند.

«فروتن» در پايان خاطرنشان كرد: اميدوارم «يادگاري» موفق شود تا تفكر جامعه را به سمت دوستي، علاقه و رابطه‌هاي خوبي كه در گذشته موجود داشت، ببرد.


انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
یک وکیل
۱۱:۴۲ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴
باسلام من در یکی از روستاهای اذر بایجان بزر ک شدم .مدرسمون خیلی بزرگ بود و خیلی خاطرات فراوان از اونجادارم خیلی از همکلاسی هایم از آن روستا به مقامات بزرگی رسیده اند ما خیلی ساده و بی ریا بودیم بدون امکانات عالی .حیف از اون روزها واقعا متاسفم که بعد از جنگ زندگی ما با مادیات عجین شد.
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۰:۴۶ ۱۱ بهمن ۱۳۹۲
سلام از برنامه بسیار زیبا تون تشکر مکنم مرا به سال1366 بردید وخاطرات زیبای برایم زنده شد باتشکر مجید از الیگودرز
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۱ ۰۹ بهمن ۱۳۹۲
ضمن عرض سلام و خسته نباشید بابت برنامه خیلی زیباتون ممنون چون واقعا آدمو میبره به اون قدیما خونه مادر بزرگ دور هم جمع شدنامون شب نشینیامون واقعا یادش بخیر وقتی یادم میاد بغض گلوم را می گیره به امید تکرار شدن اون صفا و صمیمیت قدیما اکبر ن از تهران
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۲۵ ۱۶ بهمن ۱۳۹۲
برنامه جالبه هست ولی کارشناس ضایع حرف میزنه
Iran (Islamic Republic of)
سلیمان محمدحسنی
۱۰:۰۳ ۲۵ دی ۱۳۹۲
سلام:چرابرنامه یادگاری ایمیل معرفی نمیکندمن بهyadegari@iran.ir هرچه میفرستم ارسال نمیشه؟ قطعه شعری را تقدیم میکنم امیدکه موردقبول قرارگیرد.برنامه شماعالی است.
قدیماانس والفت بیشتر بود دل مردم بهم نزدیکتر بود
همه ازدرد هم آگاه بودند بفکرچاره و یک راه بودند
درون خانه ها چند خانواده کنارهم همه خوشبخت وساده
خبرازچشم و همچشمی کجا بود دل هرمردو هرزن باصفابود
کدورت بینشان راهی نمیدید برای مرد.زن صبحانه میچید
دل مردم مثال آب روشن درون خانه هاگل بود وگلشن
میان خانه بد حوض قشنگی به شیرآب چسبیده شیلنگی
زمستان یخ شکستن عالمی بود دل مردم تهی ازهرغمی بود
به جمع خانه گرغم بودکم بود تمام مهرمردم بهرهم بود
تمام بچه هادرزیرکرسی تشکر.دست بوسی بود.نه مرسی
برای هرشبی یک داستان بود تمام قصه هاازباستان بود
حسین کردوسهراب وسیاوش بجای باربی.حرف ازپریوش
بجای تی وی ولپ تاپ وگوشی سخن ازقصه بودوزاغ وموشی
پدرازشاهنامه حرف میزد نقب درقصه هائی زرف میزد
برای دختران مادر مدل بود پسراز زحمت بابا خجل بود
درآمد.اندک وشادی فزون بود قناعت سر آن شوق درون بود
همه مشتاق پیرخانه بودند که اوشمع همه پروانه بودند
خیانت وازه بیگانه ای بود دل عاشق پی جانانه ای بود
کمک ها در خفا بهر فقیران به نام نامی شاه شهیدان
جوانان در پی پیران روانه دل پیران پی حق عاشقانه
به غیراز عائله این عمرفانی نیرزد قدر یک آن از جوانی
اگر برگشتنی در کار ما بود تمنایم زمان جبهه ها بود
همی دانم که جز با نام ایزد درون سینه دل یک دم نمیزد
همی دانم که جز با نام پاکش دل عاشق نمی گیرد فروکش
کنون دنیا پی رنگ و جمالند ز نعمتهای خالق بی خیالند
گروهی در پی کسب مقامند ز سختیهای آن بی اطلاعند
یکی قدرت همی جوید به دنیا دگر در آرزوی یار زیبا
جمال و جاه و یار خلق دنیا نمی ارزد بدون ذات یکتا
همه جویندگان مخلوق اویند که هریک گونه ای اورابجویند
برای هر کسی آخر فقط اوست جوانی بهترین گاه خداجوست.
سلیمان محمدحسنی....معلم ازمشهد09365329132
آخرین اخبار