عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: همراهی منتسبين و برخي افراد در زمان حيات امام (ره)‌، موجب نمي‌شود تا این افراد را معصوم و مصون از تحریف انديشه‌هاي امام راحل بدانیم.

"حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی امیدی" عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه برخی قصد دارند تا با تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره)‌ منافعی را برای خود کسب کنند، اظهار داشت: در گذشته، برخی افراد سخنان پیامبر (ص) را تحریف می‌کردند به گونه‌ای که همه متوجه تفاوت تحريف‌ها با ماهیت فرمایشات پيامبر (ص) بودند، امروز نیز این اتفاقات درباره انديشه‌هاي امام (ره) تکرار می‌شود.  
 
وی با تاکید بر اینکه امام (ره) تکلیف را بر همگان روشن کرده، تصریح کرد: امام خمینی(ره) روشن و شفاف فرمودند که بعد از من، عده‌ای اموری را به بنده انتساب می‌دهند و به طور روش‌مند بیان کردند که اگر ادعایي مطرح می‌شود، باید براساس استناد صورت گیرد.  
 
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: کسانی که خود را همراه و همگام امام خميني (ره) می‌دانند، باید دقت داشته باشند تا حرف‌های نامتناسب با مرام و عقاید ايشان را بیان نکنند.  
 
حجت‌الاسلام امیدی تأکيد کرد: اگر امام(ره) مسئله‌ای را به طور خاص با شرایط و قیودی مطرح کردند، همراهان‌شان هم باید با همان قيود مسئله را به صورت مطلق عنوان کنند تا تحریفی صورت نگیرد.

وی با اشاره به عواقب سوء تحریف اندیشه‌های امام خمینی (ره) بر ملت و مردم ایران، اظهار داشت: همراهان و منتسبین امام خمینی(ره) باید در نظر داشته باشند که اگر جملات ایشان را تحریف و تبیین کنند ضربه بزرگی را بر خط امام (ره) وارد خواهند ساخت.  
 
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) اظهار داشت: منتسبین امام خميني(ره) باید تا زمان باقی است مستندات خود را ارائه دهند و یا از حرکات خود دست بردارند و اجازه  تحریف مسیر و راه انقلاب را  ندهند.  
 
حجت‌الاسلام امیدی ابراز کرد: به لطف خدا مردم به فهم عمیقی از آموزه‌های امام خمینی (ره) دست یافته و درک مناسبی دارند، به همین جهت مي‌توانند پيروان و مخالفان خط امام (ره) را از يکديگر تشخیص دهند.
 
وی با بیان اینکه حرکت در راستای مبارزه با تحریف‌ها نیازمند شفاف‌سازی است، عنوان کرد: رسانه ملی برای فهم تحولات زمان انقلاب تاکنون، با مطرح کردن شاخص‌هایی درباره امام راحل و معرفي ایشان به عنوان بنیان‌گذار انقلاب اسلامی، مثبت عمل کرده است.  
 
عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه تبلیغاتی که صدا و سیما برای شفاف‌سازی عملکرد منتسبین امام (ره) داشته، بسیار روشنگرانه بوده است، مطرح کرد: اگر روشنگری‌ها ادامه یابد و صدا و سیما خود را موظف به دفاع از آرمان‌های امام راحل بداند و در مواقع خاص برای آگاهی عمومی تلاش کند، این عملکرد در راستاي حفظ انديشه‌هاي امام خميني (ره) بسیار سودمند خواهد بود.  
 
حجت‌الاسلام امیدی تصريح کرد: انتظار می‌رود مسئولان نظام که دل در گرو امام (ره) داشته و در مسیر انقلاب حرکت گام برمي‌دارند، مسائل مطرح شده درباره امام خميني (ره) را افشاگری، تبیین و تصریح کنند.  
 
وی افزود: همراهی منتسبين و برخي در زمان حيات امام (ره)‌، موجب نمي‌شود تا این افراد را معصوم و مصون از تحریف انديشه‌هاي امام راحل بدانیم.

عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: نخبگان باید حقایق را بیان کرده و برای تبیین صحیح اندیشه‌های امام (ره) تلاش کنند تا تحریف‌کنندگان در انزوا قرار بگیرند. 

انتهای پیام/  
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار