معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان گفت: داوطلبان سلامت در سیستان و بلوچستان با استفاده از آموزش خانه به خانه در شهرستان‌های سراوان و کنارک موفق به شناسایی 4 بیمار مبتلا به مالاریا شدند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، حمید محمدی معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان اظهار کرد: در بسیاری از موقعیت‌های بحرانی از جمله شیوع بیماری‌هایی مانند وبا، آنفلوآنزا و غیره، داوطلبان سلامت نقش شگرفی در آموزش مردم و پیشگیری از بیماری‎ها ایفا می‎کنند.

وی ادامه داد: طرح مشارکت مردمی برای حذف بیماری مالاریا از اول شهریورماه در چابهار شروع شده و داوطلبان سلامت آموزش‎هایی در زمینه راه‎های انتقال بیماری، پیشگیری، درمان، مبارزه با ناقل، سم‌پاشی و ... را به مردم ارایه می‎کنند.

معاون فنی مرکز بهداشت سیستان و بلوچستان تصریح کرد: در این طرح داوطلبان با فیلیپ‌چارت‎هایی که در اختیار دارند آموزش‎ها را به خانوارها منتقل کرده و تشخیص افراد مشکوک به بیماری مالاریا با استفاده از کیت‎های تشخیص سریع انجام داده و سپس به مراکز بهداشتی و درمانی ارجاع می‎دهند.

محمدی خاطرنشان کرد: این طرح در شهرهای چابهار، کنارک، نیک‌شهر، سرباز و سراوان در حال اجراست و مسئولان وزارت بهداشت و چند تن از کارشناسان سازمان بهداشت جهانی از طرح مشارکت مردمی برای حذف بیماری مالاریا بازدید کرده و از این طرح استقبال کردند.

گفتنی است: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان دارای سه هزار و 584 داوطلب سلامت است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.