در نيمه نخست سال 92 پيش از 389 ميليون دلار کالا از انگلستان به کشور وارد شده در حاليکه تنها 19 ميليون دلار کالا به اين کشور صادر شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، براساس آمار گمرک در نيمه نخست سال 92 بيش از 389 ميليون دلار کالا از انگلستان به کشور وارد شده است در حاليکه در اين مدت تنها 19 ميليون دلار کالا به اين کشور صادر شده است.

براساس اين گزارش عمده کالاهاي وارداتي از انگلستان، جو، دانه گندم سخت، کنجاله، دانه ذرت دامي، شکر تصفيه شده و دانه لوبيا سويا و محصولاتي دارويي و پزشکي است.

ارزش واردات در شش ماهه نخست امسال تقريبا برابر با ارزش کالاهاي وارد شده از انگلستان درسال 91 مي باشد.
براساس آمار گمرک درسال 91، 399ميليون دلار کالا به کشور وارد شد که اين بيانگر رشد ميزان واردات از انگليس در شش ماهه نخست سال 92 است.

اين گزارش مي افزادي کالاهاي عمده صادر شده شامل محصولاتي از آهن يا فولاد، انگور خشک کرده، خرما مضافتي تازه يا خشک کرده، فرش و ساير کفپوش ها و مخلوط ميوه هاي خشک و زعفران است.

براساس اين آمار ميزان واردات از انگليس 20 برابر صادرات به اين کشور در نيمه نخست سال مي باشد.

**واردات از آمريکا 97 برابر صادرات

همچنين در مدت ياد شده ارزش کالاهاي وارداتي از ايالت متحده آمريکا بالغ بر 56 ميليون دلار بوده که مکمل هاي غذايي، مکمل هاي دارويي دامپزشکي و انساني، تخم سبزيجات و کره عمده کالاهاي وارداتي در شش ماه نخست سال بوده اند.

براساس اين گزارش، ارزش کالاهاي صادراتي به ايالت متحده آمريکا تنها 575.369 دلار بوده که عمده کالاهاي صادراتي شاملا گور خشک کرده کتاب و بروشور و مطبوعات و فرش و ساير کفپوش ها بوده است.

آمار اعلام شده نشان دهنده اين است که در مدت ياد شده واردات از ايالات متحده آمريکا 97 برابر صادرات به اين کشور است.

برچسب ها: افزایش ، واردات ، انگلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار