سوم آبان ماه سال جاری برنامه های انجمن اسلامی پزشکان و انتخابات شورای مرکزی صورت می گیرد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ ظفرقندی متخصص جراح عمومی، فوق تخصص جراح عروق، دبیر کل انجمن اسلامی جامعه پزشکی گفت: انجمن اسلامی جامعه پزشکی انجمنی است که بعد از بیست و دو سال هنوز به فعالیت های صنفی و سیاسی خود می پردازد.
 
وی افزود: در روز سوم آبان ماه سال جاری در دانشگاه جامع توانبخشی ولنجک، انجمن اسلامی پزشکان ضمن برگزاری انتخابات شورای مرکزی برنامه های آتی خود را با حضور معاون اول رئیس جمهور و ااکثریت اعضای انجمن و هیات های علمی سراسر کشور صورت خواهد گرفت.
 
وی اظهار داشت: انتخابات شورای مرکزی هر دو سال یکبار صورت می گیرد و کمیسیون تخصصی، تشکیلات، کارشناسی و برنامه ریزی های علمی شکل می گیرد و کمیسیون پس از دریافت پیشنهادات برنامه را صورت می دهد.
 
وی گفت: در انتخابات شورای مرکزی ترکیب فرآیندی از کلیه گروه های جامعه پزشکی است که 20 نفر از پزشکان در هر رشته تخصصی چهار نفر از اعضای دندان پزشکی، چهار نفر از داروسازان، سه نفر اعضای گروه پیراپزشکی و علوم پایه دو بازرس انجمن حضور دارند.
 
همچنین وی ادامه داد: بعد از انتخابات شورای مرکزی دبیر کل قائم مقام، مسئول کمیته انجمن اسلامی پزشکان ایران شامل کمیته تشکیلات، کمیته اطلاع رسانی، کمیته دانشجویی، کمیته پشتیبانی، کمیته کارشناسی و کمیته سیاسی تعیین خواهد شد.
 
*دغدغه ی انجمن کاهش هزینه درمانی است

 
ظفرقندی افزود: بحث هزینه های درمانی کمیته کارشناسی دارد که در حوزه پزشکی بحث نیروی انسانی و تخصصی حوزه پزشکی همیشه مهمترین مسائل است.
 
وی اظهار داشت: کاهش هزینه های درمانی و درمان اقتصاد در این زمینه چاره ساز است و طی بحث های کارشناسی در انجام سهم بهداشت و درمان از درآمد ناخالص ملی یک شاخص توسعه است و درگیری اصلی در کشورهای پیشرفته مانند ویکا هم بیمه و هزینه درمان است که حتی در آستانه تعطیلی پیش رفتند.
 
وی عنوان کرد: این شاخص توسعه یعنی سهم شاخص رو به افزایش باشد تا سلامت در جامعه حاکم شود این در صورتی است که هر چه سهم کاهش پیدا کند فشار هزینه های درمانی به مردم بیشتر خواهد بود که در حال حاضر دولت سی و پنج درصد مردم حدود شصت و پنج درصد از جیب خود می پردازند و فشاری رو به مردن وارد خواهد آمد و اینجاست تا ساختار بیمه ای ضعیف است.
 
*مدیریت صحیح باید حاکم شود
 
وی اظهار داشت: مدیریت صحیح افزایش بودجه ها و استفاده از نیروی انسانی و ظرفیت های پزشکی به جا و مناسب در حوزه پزشکی می تواند مشکلات را کاهش دهد.
 
ظفرقندی همچنین گفت: توجه بسیار به مقوله دانشگاه و تحصیلات تکمیلی و غفلت از شرایط کیفی نتیجه ی وضعیت نامطلوب کنونی است.
 
*هر کشوری برای توسعه نیازمند سرمایه انسانی است
 
وی ادامه داد: هر کشوری برای توسعه نیازمند سرمایه است و قاعده ی سرمایه ها سرمایه انسانی است.
 
وی همچنین در خصوص ارتباط با تربیت نیروی انسانی افزود: از دست دادن سرمایه های انسانی در چند ساله اخیر ما را از پیشرفت هایی غافل کرده است که حذف نیروی انسانی در حوزه پزشکی تاثیر جدی دارد.
 
وی گفت: سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی و حذف هزینه های بی مورد وضعیت درمانی را بهبود خواهد داد.
 
*سلامت نیازمند همکاری هاست

 
همچنین ظفرقندی گفت: بحث سلامت فقط به فقط به وزارت بهداشت مربوط نمی شود بلکه نهادهای مدنی، سازمان نظام پزشکی، حوزه های دانشگاهی و دانشجویی، بیمارستان های دولتی و خصوصی و.. مجموعه ای هستند که باید دست در دست هم به ایجاد همکاری هایی بیانجامد تا وضعیت نابهبود به بهبود تبدیل شود.
 
وی ادامه داد: با همکاری های سازمان های مربوطه به اصلاح وضع اقتصاد و اصلاح ساختار تصمیم گیری در حوزه پزشکی خواهیم رسید. روند بهبود در همه ابعاد سلامتی نیازمند یک روند سیاسی اقتصادی در کل کشور است.


تیم های اضطراری بعد از جنگ، انجمن را به وجود آورده است

تاجرنیا، مسئول تشکیلات انجمن اسلامی جامعه پزشکی اظهار داشت: انجمن اسلامی بعد از انقلاب و حضور فعال پزشکان در دوران جنگ در تیم های اضطراری به دلیل سیاست های پس از جنگ، تهدید، استقلال دانشگاه ها شکل گرفته است که تاکنون بیست و دو سال می گذرد و انجمن اسلامی هنوز به کار خود با اهدافی مشخص ادامه می دهد.
 
وی گفت: حوزه فعالیت انجمن در مسائل صنفی، عقیدتی و سیاسی است.
 
*همراهی هایی با نقد مشفقانه، کارساز است
 
وی اظهار داشت: انجمن اسلامی جامعه پزشکی به ترکیب وزارت بهداشت و سازمان های پزشکی سهم خواهی ندارد ولی همکاری دارد و امیدواریم در دولت جدید همراهی هایی با همکاری مشخص نسبت به عملکردهاست.
 
وی اظهار داشت: سیاست های اعمال شده در وزارت بهداشت با برگزاری جلسات با مسئولین مربوط و صدور بیانیه ها و نقطه نظرات کارشناسی انجام می شود تا با محوریت استقلال دانشگاه است و باید به درمان مردم اولویت داد.
 
*هزینه ها در درمان برای مردم بالاست
 
بحث سلامت نیازمند آموزش عمومی است و تنها نمی توان بخش خصوصی واگذار کرد.
 
وی گفت: ایران در مقایسه با خیلی کشورها سهم آن در تولید ناخالص ملی خیلی کم است و نتیجه ی هزینه برای مردم را خواهد داشت لذا سرانه مصرف دارو هم بالاست.
 
*حل مشکلات نیاز به زمان دارد
 
تاجرنیا افزود: حل مشکلات در زمینه سلامت مردم زمان بر است زیرا در قالب برنامه ریزی ها و مدیریت صحیح زمان و برنامه ریزی ها و استفاده از بهینه از بودجه های موجود است.
 
وی اظهار داشت: برای حوزه بهداشت و درمان زیر ساختی تهیه نشده و این شرایط نیازمند زمان طولانی است به معنی اینکه از چند سال آینده نتیجه برنامه ریزی های صحیح مشخص می شود.

انتهای پیام/
 
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار