استاندار چهارمحال و بختیاری، بر رعایت فلسفه و شان واقعه تاریخی و اثرگذار عاشورا در عزاداری ها تاکید کرد.

به‌گزارش‌خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:علی اصغر عنابستانی، در نشست شورای فرهنگ عمومی استان چهارمحال و بختیاری در دفتر امام جمعه شهرکرد گفت: در برگزاری آیین های سوگواری و عزاداری حضرت سیدالشهدا (علیه السلام) از بدعت ها و نوآوری های که وهن شیعه و واقعه عاشورا را باعث می شود، باید جلوگیری کرد.

وی تصریح کرد: قمه زنی از سوی مراجع عظام عملی دور از شان عزاداری حسینی اعلام شده و در برگزاری مراسم عزاداری حضرت سیدالشهداء (علیه السلام) باید از این شیوه پرهیز شود، زیرا دشمنان با پرداختن به این مقوله در صدد تضعیف شیعه بر آمده اند.

عنابستانی‌افزود:‌در استان چهارمحال و بختیاری در سه سال گذشته پدیده قمه زنی که در یکی از شهرهای استان در خفا صورت می گرفته، نیز کنار گذاشته شده است.

عنابستانی،برخی شعارها که بر روی شیشه خودروها در ایام محرم نوشته می شود را نیز مصداق کم توجهی به فلسفه قیام عاشورا دانست و یادآور شد:شان عزاداری را نباید با برخی جملات نسنجیده خدشه کرد.
استاندار چهارمحال و بختیاری گفت:نیروی انتظامی استان چهارمحال و بختیاری موظف شده خودروی رانندگانی که روی آن عبارات نامرتبط و نامناسب با عزاداری نوشته شده را متوقف کند تا عبارت نامناسب را پاک کنند.
وی تصریح کرد: تابلونویس ها و ایستگاه های ماشین نویسی نیز باید از نوشتن جملات غیرمرتبط با عزاداری خودداری کنند.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت:‌آیین عزاداری محرم و صفر در این استان با حضور یک هزار و 400هیات مذهبی برگزار می شود.

حجت الاسلام محمد میربد افزود:آسیب‌ها و تهدیدهای عزاداری در ماه محرم و صفر در استان چهارمحال‌و بختیاری شناسایی شده و در این رابطه نشست ها و جلسات توجیهی با مسوولان هیات ها از سوی این اداره کل برگزارشده است.

رئیس اداره قرآن و عترت آموزش و پرورش استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت:هم اکنون هر مدرسه در این استان دارای یک هیات عزاداری است و ثبت این هیات ها در حال انجام است.
سعید رحمتی افزود:‌شناسایی استعدادهای مداحی در بین دانش آموزان استان نیز آغاز شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست از تجلیل کارگروه های برتر فرهنگ عمومی استان خبرداد و گفت:‌چهاردهم آبان ماه روز فرهنگ عمومی نامیده شده اما با توجه به همزمانی این روز با اول محرم این آیین دوازدهم آبان ماه برگزار می شود./ش ک

برچسب ها: فلسفه ، عاشورا ، عزاداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.