مدیر طرح احداث جایگاه های CNG از بازرسی فنی مخازن و تجهیزات جایگاه های عرضه گاز طبیعی فشرده ( CNG ) کل کشور خبر داد و گفت: بازرسي ها برابر استاندارد تعريف شده انجام مي گیرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، ریاحی با بیان این مطلب گفت: این جلسه با محوریت پيگيري عملكرد شركت هاي بازرسي در امور محوله و رفع مشكلات مطرح شده برگزار شده است.
 
وی با بیان اینکه، تاكنون 12 برند از تجهيزات CNG از نقاط مختلف دنيا وارد شده و بخشي از اين تجهيزات نيز در داخل كشور بومي سازي شده است، گفت: بازرسی از جایگاه ها به خاطر تفاوت هايي که با يكديگر دارند الزامی است.
 
مدير طرح احداث جایگاه های CNG  افزود: همچنین با توجه به اینکه برخي از جايگاه هاي CNG، بيش از يك دهه از تاريخ نصب تجهيزات آن ها مي گذرد لازم است به موازات توسعه و احداث جايگاه هاي CNG، تمامی مخازن و تجهیزات این جايگاه ها نیز مورد بازرسی قرار گیرد.
 
رياحي اظهار داشت: طبيعي است كه در زمان ورود بازرسين به جايگاه، مخالفت هايي از سوي برخي جايگاه داران صورت پذیرد لذا باید جایگاه داران به لحاظ اینکه این بازرسی ها به خاطر جلوگیری از ایجاد حوادث  غیر منتظره است توجیه شوند.
 
همچنین مدیر کل انرژي و خدمات سازمان ملي استاندارد طی سخنانی با اشاره به اینکه فاز اول بازرسي از مخازن ذخيره جايگاه هاي CNG يك طرح پايلوت است، گفت: اين نوع بازرسي برابر استاندارد تعريف شده انجام مي شود و بر اساس گزارش هاي واصله، با رتبه بندي شركت هاي بازرسي وارد فاز دوم بازرسي خواهيم شد.
 
قزل باش گفت: از آنجا كه فرايند بازرسي از مخازن ذخيره جايگاه هاي CNG، برای اولین بار در کشور انجام می شود می بایست تا پایان بازرسی و اخذ استاندارد،  مديران شركت ملي پخش به ويژه مديران مناطق، جايگاه داران و مسوولين استاني همکاری لازم را داشته باشند.
 
شايان توجه است برابر توافقات به عمل آمده با سازمان ملي استاندارد و هماهنگي هاي انجام شده با مناطق شركت ملي پخش ، بازرسي ادواري از مخازن ذخيره جايگاه هاي CNG، در دو فاز جداگانه انجام مي شود كه فاز اول آن هم اينك از سوي شركت هاي بازرسي مورد تاييد سازمان ملي استاندارد در حال اجراست و در اين دوره شركت هاي بازرسي با بازديد، مبادرت به اخذ گزارش از مخازن نصب شده در جايگاه ها مي کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار