هدف در دوره جدید مجموعه اجرایی وزارت بهداشت افزایش ارتقای کیفی آموزش ها است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ؛دکتر ضیایی معاون آموزش در کنگره تازه های غدد و متابولیسم گفت: با توجه به این که من یک اورلوژیست هستم روزانه با عوارض بیماران دیابتی برخورد می کنم و در این نتیجه تجربه 20 ساله با عوارض دیابت شامل پیوند کلیه، مثانه، دیابتیک و ... مواجه هستیم.
 
وی افزود: شیوع این بیماری فزاینده است و پژوهشگران نقاط بحرانی را بررسی کنند و توصیه هایی برای روند زندگی سالم داشته باشند و منابع محدود را در جهت حداکثر فایده قرار دهیم.
 
ضیایی گفت: در دوره جدید مجموعه اجرایی وزارت بهداشت هدف افزایش ارتقای کیفی آموزش ها است در بحث کمی رشد خوبی داشته ایم برای مثال این رشد کمی باعث شده است امروزه کنگره ای در زمینه تازه های غدد و متابولیسم داشته باشیم.
 
وی افزود: رشد کمی گاهی اوقات باعث کاهش توجه به رشد کیفی شده است و این معضلی است که با آن مواجه هستیم کارهای کمی سریع گردش می یابد مثلا می توان به سادگی رشته ها و مقاطع تحصیلی را افزایش داد اما این به ضرر مسائل کیفی و پژوهشی تمام می شود و باید به خروجی آن توجه کنیم.
 
وی تصریح کرد: مقالات زیادی در کشور تدوین می شود اما میزان کمی از آنها مورد استفاده پژوهشگران است.
 
وی در پایان گفت: هدف ما این است که در بخش آموزش بر روی کیفیت بیشتر کار کنیم و به این منظور بر روی پذیرش دانشجو، هیئت علمی، فضاها و امکانات باید تغییراتی ایجاد شود. ارزش یابی، اعتبار بخشی و اعتبار سنجی و در نهایت دانش آموختگان باید تغییر یابند.
این موارد ارکان یک نظام آموزشی هستند./ع2

انتهاي خبر/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار