پروژه لاله موضوعی بود که در این هفته به باز شدن دست های پشت پرده انجامید.

به گزارش خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران در هفته ای که گذشت آنچه سینما را دستخوش حواشی قرار داد در بیشتر موارد به حواشی فیلم "لاله" و رد و بدل شدن صبحت های میان "جواد شمقدری" و کنایه "حجت الله ایوبی" به او بر می گشت.


در پیرامون فیلم "لاله" مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد كه «فیلم سینمایی «لاله» تا تعیین تکلیف مالکیت آن، به حالت تعلیق درآمده است اما تهیه‌کننده سابق فیلم سینمایی «لاله» حرف‌های جالبی درباره این پروژه و کارگردان جنجالی آن می‌زند؛ از فیلمنامه «خوب» این فیلم تا پرداخت 350 هزار دلار توسط بنیاد فارابی به نیک‌نژاد و هزینه این پول برای منشی و کارپرداز این کارگردان در آمریکا و کانادا!


حجت‌الله ایوبی، 30 مهرماه در حاشیه مراسم رونمایی از سریال «شاهگوش» داود میرباقری، درباره آنچه رئیس اسبق سازمان سینمایی پیرامون فیلم سینمایی «لاله» مطرح کرده است، با اشاره به این شعر خیام «از دی که گذشت هیچ ازو یاد مکن، فردا که نیامده است فریاد مکن، بر نامده و گذشته بنیاد مکن» گفت: هر مدیری دورانی دارد و هر دورانی هم تمام می‌شود. باید ببینیم در آینده چه می‌شود. فیلم بسیار مناقشه‌برانگیز بوده و سینماگران و کمیسیون فرهنگی مجلس با ساخت آن مخالف بودند و باید تلاش کنیم لاله‌های این‌گونه در سینمای کشور نروید و با شفافیت و مشورت کاری کنیم، حتی اگر پروژه‌هایی هم خوب باشند اگر باعث ناراحتی اهالی سینما می‌شوند، تکرار نشوند.




گوهر خیراندیش که چند روز قبل سر صحنه فیلم «آذر، شهدخت، پرویز و دیگران» بهروز افخمی در یک سانحه رانندگی دچار آسیب‌دیدگی شده بود، روز گذشته (30 مهرماه) در بیمارستان «فرمانیه» تهران جراحی شد.

نمایش «شایعات» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی رحمان سیفی‌آزاد شامگاه 28 مهر ماه میزبان بهرام رادان، رضا عطاران، شیرین یزدان بخش و .... بود.



"عظیمی میرآبادی" خطاب به "علی جنتی" وزیر ارشاد درباره‌ی مباحث مطرح شده درباره‌ی موسسه «سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی» توضیحاتی داد.

علی جنتی درباره لغو مجوز موسسه سینمایی «مقاومت» گفت: آنچه که به عنوان اساسنامه سازمان سینمایی مقاومت ثبت شده بود، در هیأت امنا عناصری را قید کرده است که به هیچ وجه جزو وظایف این اساسنامه نیست.


پاسخ جواد شمقدری در مورد این موسسه و حواشی پیرامون ضمن انتقاد از بعضی رسانه‌ها برای نسبت دادن موسسه سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی به او، تاکید کرد: قرار بود تاسیس این موسسه در آینده‌ای نزدیک در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس بررسی و تصویب شود اما دوستان وزارت ارشاد کمی عجله کردند. /ص

انتهاي پيام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار