مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم از حضور و نقش‌آفرینی حدود 60 هنرمند بسیجی این سازمان در نمایش بازسازی واقعه غدیر خم خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، به نقل از روابط عمومی سپاه قم، محمود علامه‌روشن اظهار داشت: در نمایش جریان غدیر، به دنبال این بودیم که از لحاظ تاریخی به تبیین زمینه‌های انتخاب مولا علی(ع) به جانشینی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) و سپس تدوین نمایشنامه مناسب بپردازیم.

وی افزود: براین اساس به گوشه‌هایی از تاریخ زندگانی پیامبر(ص) و امیرالمومنین(ع) که مرتبط با این موضوع بود، استناد کرده و در نمایش به آن پرداختیم.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم، موضوع معرفی حضرت علی(ع) از سوی پیامبر(ص) در جمع خویشاوندان را یکی از زمینه‌های مهم  تاریخی انتخاب ایشان نام برد و متذکر شد: فتح مکه و جایگزینی آن حضرت به عنوان فرمانده قلب سپاه به جای سعد بن عباده، پاک‌سازی کعبه از بت‌ها و مبارزه با بت پرستی و تجملات، از امتیازات امیرمومنان(ع) و از زمینه‌های انتخاب آن حضرت به جانشینی پیامبر(ص) بود.

وی افزود: این شواهد تاریخی منجر به مطالعه منابع معتبر و در نتیجه نوشتن نمایشنامه‌ای با همت کارگردان و گروه نویسندگان مجموعه شد و تا مرحله تأیید نهایی، بیش از یک ماه به طول انجامید.

مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان قم ابراز داشت: پس از تائید متن نمایشنامه، تمرینات با حضور هنرمندان و هنروران آغاز شد به طوریکه با نقش آفرینی هنرمندان باسابقه و مطرح استان و کشور، شاهد اجرایی زیباتر و هنرمندانه‌تر و در نتیجه استقبال بیشتر مردم نسبت به سال‌های قبل بودیم.

وی در خصوص هنرمندان نمایش اظهار داشت: اصغر نوبخت از هنرمندان متعهد، به عنوان کارگردان نمایش، سید جواد طاهری و کوروش زارعی از بازیگران سریال حضرت یوسف(ع) به عنوان مشاور و ایفاگر نقش امام علی(ع) و محمود فرهمندی پور در نقش پیامبر اکرم(ص)، حضور داشتند ضمن آنکه از وجود هنرمندانی همچون مهدی ملّاک و اساتید تعزیه نیز در کمیته هنرمندان و اجرای نمایش بهره بردیم.

علامه‌روشن اذعان کرد: حدود 60 نفر از هنرمندان نمایش به نوعی مرتبط با حلقه‌های صالحین بسیج هنرمندان سپاه استان بودند و حضور چهره‌های برگزیده باعث تقویت اجرا و ایجاد دلگرمی بیشتر در جمع هنری نمایش شد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدواریم این اجرا توانسته باشد گوشه کوچکی از منزلت امیرمومنان(ع) و حقانیت ولایت ایشان را بر اساس شواهد غیر قابل انکار تاریخی، به نمایش بگذارد./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.