عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: با پول شهرداری نمی‌توان مترو ساخت و دولت باید بانک‌ها را مامور کند تا از طریق فاینانس خطوط اصلی مترو تکمیل شود.

 اسماعیل دوستی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: ما تاکنون در کمیسیون عمران و حمل و نقل سه جلسه تشکیل دادیم که اولویت به بحث حمل و نقل و ترافیک اختصاص داده شده است.  
 
عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: طی دو جلسه از مسئولین حوزه حمل و نقل و ترافیک دعوت کردیم و با ارائه گزارشی از وضع موجود به بررسی ضعف‌ها و نقاط قوت پرداختیم.  
 
وی  افزود: از هفته‌های آتی این کمیسیون به صورت جدی وارد بحث طرح جامع حمل و نقل شهر تهران اعم از مترو،‌ اتوبوسرانی و تاکسیرانی خواهد شد و اصلاح طرح جامع حمل و نقل تهران یکی از برنامه‌های اصلی این کمیسیون است.  
 
دوستی با اشاره به مترو به عنوان اولویت اصلی رسیدگی در حوزه حمل و نقل اظهار داشت: با پول شهرداری نمی‌توان مترو را ساخت و ما به دنبال تعامل با  دولت در ملاقاتی با رئیس‌جمهور هستیم تا از طریق فاینانس خطوط اصلی مترو را تکمیل کنیم.  
 
وی در خصوص تاریخ این ملاقات بیان داشت: هنوز تاریخی برای این ملاقات مشخص نشده اما از طریق رئیس‌ شورا در حال پیگیری هستیم تا شورا و شهردار تهران همزمان ملاقاتی با رئیس‌جمهور داشته باشند و از رئیس‌جمهور درخواست کنیم که به صورت جدی بانک‌ها را مامور کند تا بحث فاینانس مترو اجرایی شود.  
 
دوستی با اشاره به رویکردهای اصلی شورا در ملاقات با رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: هدف اصلی شورا از این ملاقات بحث تعامل با دولت است چرا که در دولت‌های گذشته این تعامل وجود نداشته و امیدواریم در دولت جدید این تعامل محقق شود./ل 
برچسب ها: پول ، شهرداری ، مترو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.