آیت الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت موضوع جنگ نرم گفت: جنگ نرم یعنی طوری زندگی کنید که دنیا بفهمد شما ستبر و نفوذناپذیر هستید بسان قله دماوند که منشاء برکت است ولی کسی را یارای مقابله با آن نیست.

به گزارش حوزه دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری بسیج، آیت الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت موضوع جنگ نرم گفت: جنگ نرم یعنی طوری زندگی کنید که دنیا بفهمد شما ستبر و نفوذناپذیر هستید بسان قله دماوند که منشاء برکت است ولی کسی را یارای مقابله با آن نیست.

در ابتدای این دیدار گرجیان رئیس سازمان بسیج اساتیددانشگاه های استان قم طی سخنانی مقدماتی به معرفی اهمیت و ابعاد فعالیت‌های سازمان بسیج اساتیدکشور و گستردگی دامنه این اقدام‌ها و فعالیت‌ها پرداخت و عنوان کرد: سازمان بسیج اساتیدکشور به تأسی از رهنمودها و تأکیدات رهبری معظم انقلاب در حوزه های مختلف از جمله در خصوص ضرورت‌های جنگ نرم و تحول در علوم انسانی و فعالیت‌های متنوع در جهت بصیرت افزایی نخبگان و اساتیدو دانشگاهیان اقدام نموده است .

وی ادامه داد: این روزها شهر قم میزبان اساتیدبسیجی و فرماندهان و افسران شبکه‌های جنگ نرم است که به مدت سه روز با عنوان دوره تربیت مدرس جنگ نرم برگزار می‌شود و اساتیدحاضر همگی از سرآمدان و برگزیدگان دوره های مختلف جنگ نرم سازمان بسیج اساتیدکشور هستند.

رئیس سازمان بسیج اساتیددانشگاه های استان قم با اشاره به اهداف دوره های جنگ نرم خاطرنشان ساخت: تربيت نيروهای متخصص و هوشمند در دانشگاه‌های كشور و عملياتی كردن رهنمودهای مقام معظم رهبری‌، ‌ارتقای توانمندی تئوريك اساتيد جنگ نرم و ارتقای توانمندی‌های نظری افسران عالی جنگ نرم‌ و فراگيری مهارت تحليل برآورد جنگ نرم متناسب با محيط های مختلف، از اهداف اين سلسله كارگاه‌ها است.

آیت الله جوادی آملی باتبریک عید عدیر خم و آرزوی سلامتی برای همه مسلمانان و محبان خاندان عصمت و طهارت به اهمیت موضوع جنگ نرم پرداخت و عنوان کرد: از اینکه نام بخشی از فعالیت‌های فرهنگی تان را جنگ نرم انتخاب کردید خیلی نام پربرکتی است. زیرا که رسالت انبیاء الهی در برابر طاغوتیان هم همین جنگ نرم بوده است.

وی ادامه داد: رسالت تمامی انبیاء از ابتدای خلقت جنگ نرم بوده که در آیات وحی به آن اشاره شده است.اساساً جنگ نرم راه نفوذ خود را به صورت لین و نرم فراهم می کند. ذات اقدس الهی فرمود: حرفتان نرم باشد چون حرف نرم راه نفوذ را به همراه خود دارد.البته این حرف نرم غیر از حرف سست و بی برهان است. حرف نرم حرفی متقن- مبرهن و بامحتوا و نافذ است که مخالف فطرت نیست- دلپذیر است- آسان است امل سخت نیست.

به گفته وی ذات اقدس الهی دو اصل را در این خصوص مطرح فرمودند-اینکه کلام شما آسان و دلپذیر باشد – ما حرف سست نداریم- حرف خفیف و سبک نداریم- حرف ثقیل هم نداریم- حرف آسان و دلپذیر داریم. و جنگ نرم باید مبتنی بر این شاخصه ها باشد.

این مرجع عالیقدر به استادان بسیجی و اعضای شبکه‌های جنگ نرم بسیج اساتیدکشور توصیه کرد:برنامه‌ها و برنامه‌ریزی شما باید با این نگاه باشید. مرکز شما هم به لطف الهی نام فعالیتش را جنگ نرم گذاشته که ارزشمند است و باید برنامه‌ریزی در این زمینه متقن و مبرهن باشد.

آیت الله جوادی آملی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه حرف و برنامه نباید با سه و چهار نقد و شبهه از بین برود خاطرنشان کرد: ایران اسلامی همواره نشان داده است که برغم برخورداری از قدرت و توانمندی‌های لازم هیچ‌گاه به جایی حمله نمی کند. ده سال گرفتار دفاع مقدس در داخل و خارج بودیم. هشت سال جنگ تحمیلی و دو سال جنگ‌های داخلی و در تمام این سال‌ها کرامت انسانی را نادیده نگرفته ایم.

وی اضافه کرد: حتی بعد از سال‌های دفاع مقدس وقتی صدام به کویت حمله کرد و با حمله کشورهای مختلف علیه صدام- وی در موقعیت ضعف قرار داشت چون قطعنامه را پذیرفته بودیم اصول اخلاقی و انسانی را زیرپا نگذاشتیم و کاری نکردیم.

این عالم دینی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با وجود قرارداشتن در اوج قدرت به هیچ کشوری تجاوز نکرد که این مهم نشانه کرامت انقلاب اسلامی است.

این مرجع عالیقدر خطاب به غربی‌ها و سازمان ملل و مجامع بین‌المللی عنوان کرد: اگر می‌خواهند کرامت انسانی را بفهمند به ایران اسلامی نگاه کنند و اینکه بسیاری از کشورهای جهانی و جهان اسلام شیفته نظام اسلامی هستند به خاطر زبان و منطق انقلاب اسلامی است.ما این منطق را داریم رهبران دینی به ما گفتند زکات قدرت عفو است.

وی اضافه کرد: الان غربی‌ها دنبال چی هستند؟ اینکه ما بمب هسته ای بسازیم ؟ این را که همه مراجع فرمودند حرام است.ما با یک چنین مکتبی زندگی می‌کنیم و این مکتب پیروز است.

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت موضوع جنگ نرم افزود: جنگ نرم یعنی طرزی زندگی کنید که دنیا بفهمد شما ستبر و نفوذناپذیر هستید بسان قله دماوند که منشاء برکت است ولی کسی را یارای مقابله با آن نیست.

وی خطاب به اساتیدبسیجی تأکید کرد: شماها پرچمدار این جنگ نرم هستید و باید با این فرهنگ و نگاه نیروسازی کنید. تا هیچ بیگانه‌ای قصد آسیب به جامعه را نداشته باشد.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار