یکی از مسمومیت های شایع در کودکان مسمومیت با شربت متادون است که آمار این مسمومیت حدود 40درصد است.

دکتر فرنقی، متخصص کودکان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب مسمومیت با مواد مخدر در کودکان افزایش یافته است گفت: "مسمومیت" با شربت متادون 40 درصد مسمومیت کودکان را تشکیل می دهد در واقع  به علت اینکه والدین این شربت را در شیشه های  آبمیوه و در دسترس کودکان  قرار می دهند آنها هم به علت کنجکاوی آن را مصرف میکنند.

وی در خصوص  عوارض "شربت متادون" عنوان کرد: کودک بعد از مصرف شربت متادون دچار خواب آلودگی شده و در خواب دچار کاهش تعداد نبض و گاهی هم قطع تنفس می شود، حتی گاهی  هم در پی این مسئله اکسیژن به مغز نمي رسد و باعث مرگ کودک  شود.

فرنقی با اشاره به مسمومیت کودکان با "مواد محرک" اظهار کرد: مسمومیت با مواد مخدر در هر 8 درصد مسمومیت ها را در کودکان از آن خود کرده است ، کودکان بعد از مصرف این مواد بی قرار، تحرک پذیر، بی خواب شده و حتی ممکن است دچار افزایش  فشار خون و تپش قلب شوند و به دنبال آن خونریزی های مغزی در کودکان ایجاد شود.

وی از والدین در خواست کرد که  به هیچ عنوان دارو چه محلول و چه قرص را در دسترس کودکان قرار ندهند و آنها را در ظروف آب میوه و  جذاب نگهداری نکنند./ح

انتهاي پيام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار