رئیس هیئت مدیره پترو شیمی اراک گفت: 85 درصد نیاز ارزی مجتمع پتروشیمی اردبیل تامین شده که امیدواریم در پرداخت آن تسهیل صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علی دانشیان امروز در نشست مقدماتی برای راه‌اندازی عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل اظهار داشت: وام ارزی پتروشیمی اردبیل از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسیده که با پرداخت آن به زودی عملیات اجرایی این کارخانه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پتروشیمی اردبیل به 545 میلیون دلار تسهیلات ارزی نیاز دارد که 85 درصد نیاز ارضی آن از محل صندوق توسعه ملی به تصویب رسیده و قرار است تامین شود.

رئیس هیئت مدیره پترو شیمی اراک گفت: به زودی نتیجه مناقصه پترو‌شیمی اردبیل و واگذاری این کارخانه به پیمانکار مورد‌نظر انجام می‌شود که با مشخص شدن پیمانکار امیدواریم عملیات اجرایی پتروشیمی به سرعت آغاز شود.

دانشیان افزود: 300 میلیارد تومان تسهیلات ریالی این مجتمع توسط بانک توسعه صادرات تامین خواهد شد که به زودی شاهد پرداخت این تسهیلات به نام پتروشیمی اردبیل خواهیم بود.

وی با بیان اینکه برای اجرای این طرح 15 درصد اعتبار ارزی و 34 درصد اعتبار ریالی این مجموعه توسط پتروشیمی اراک تامین می‌شود، تصریح کرد: قرارداد دانش فنی این طرح با شرکت‌های هلندی و دانمارکی به اینجا رسیده که امیدواریم به زودی شاهد اجرایی شدن این طرح باشیم.

رئیس هیئت مدیره پترو شیمی اراک بیان داشت: بعد از توقف هشت ساله این طرح عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد که هر چند کار سنگین و سختی را پیش‌رو داریم اما با همت و همکاری مسئولان و نمایندگان استان اردبیل انتظار می‌رود پتروشیمی اردبیل در 3.5 سال آینده تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

در این جلسه همچنین رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل نیز در سخنانی گفت: نمایندگان استان اردبیل در دریافت منابع اعتباری این طرح اعم از ریالی و ارزی تلاش پیگیرانه و گسترده‌ای را انجام دادند و قرار است از محل صندوق توسعه ملی 545 میلیون دلار تسهیلات ارزی این طرح تامین شود.

مصطفی افضلی‌فرد با بیان اینکه راه‌اندازی این طرح می‌تواند فرصت و زمینه اشتغال خوبی را فراهم کند، عنوان کرد: راه‌اندازی پتروشیمی اردبیل بعد از هفت سال رکود این مجموعه به دلیل تامین نشدن اعتبارات و تنها با 10 درصد پیشرفت به سرعت اجرایی و عملیاتی می‌شود و امیدواریم در مدت زمان تعیین شده این طرح آماده بهره‌برداری باشد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.