نماینده ولی فقیه وامام جمعه اصفهان در جمع طلاب سادات گفت: نباید مغرور شد که سید هستیم یا روحانی بوده و ولایت ائمه(ع) را قبول داریم چراکه همه اینها به شرط اطاعت خدا به کار می آید و دوستی یک طرفه خدا ارزشی ندارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در چهارمین همایش طلاب علویه در مرکز قائمیه اصفهان که به همت مؤسسه سلاله وابسته به مؤسسه خیریه آلاء برگزار شده بود، اظهار کرد: بدون شک کسانی که وابسته به پیامبر باشند اگر ذره ای ژن پیامبر در وجودشان باشد برای همه مردم دارای ارزش و اهمیت هستند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه شکی در آن نیست که به احترام پیامبر باید سادات مورد تکریم قرار بگیرند، تصریح کرد: البته این وظیفه مردم است اما خود ما هم باید به سادات احترام بگذاریم و از مؤسسه آلاء نیز در این زمینه تشکر می کنم.

وی با بیان اینکه از دغدغه هایی که از زمان دور در زندگی خود من وجود داشت این بود که نباشد که زنده باشیم و سیدی فقیر باشد و سر گرسنه به زمین بگذارد، بیان کرد: امیدوارم این گونه نباشد که در خویشان شما فردی از فرزندان پیامبر(ص) فقیر باشد و به آن کمک نکنیم در حالی که می توانیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اینکه اگر ما سادات را به جهنم ببرند مایه سر شکستگی پیامبر(ص) است، تشریح کرد: ما که ادعای فرزندی رسول خدا را داریم باید بیش از دیگران مراقب رفتار و گفتار خویش باشیم و حتی باید الگو بوده و بیش از دیگران سعی کنیم که دین خدا درست در جامعه پیاده شود.

وی با بیان اینکه البته نباید یادمان برود که در نهایت آن چیزی که سبب عزت و ارزش انسان است تقوا است، افزود: در آخرت نسب ها حساب نمی شود بلکه تنها تقوا مورد حساب خدا قرار می گیرد و حتی امامان هم جز با عبادت و اطاعت به خدا نزدیک نشدند.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: نباید مغرور شد که سید هستیم یا روحانی بوده و ولایت ائمه(ع) را قبول داریم چراکه همه اینها به شرط اطاعت خدا به کار می آید و دوستی یک طرفه خدا ارزشی ندارد./ز

برچسب ها: اصفهان ، همایش ، طلاب ، علویه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.