یازدهمین نمایشگاه عطر سیب امروز صبح با حضور شهردار تهران معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری و جمعی از معاونین، شهرداری تهران در محل بوستان ولایت برگزار شد.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ؛ معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این مراسم با اشاره به برگزاری یازدهمین نمایشگاه عطر سیب در آستانه ماه محرم و در جهت تامین اقلام فرهنگی و مصرفی هیئات، تکایا و مساجد شهر تهران یکی از تفاوت های برگزاری این نمایشگاه نسبت به سال گذشته ارائه بسته های فرهنگی است.

ایازی با یادآوری برگزاری این نمایشگاه در فضایی بالغ بر 12 هزار متر مربع و 7000متر فضای نمایشگاهی اظهار داشت: حضور 12 اتحادیه در غالب 200غرفه مبنی بر ارائه خدمات 15 هزار هیئت مذهبی، از اهم ویژگیهای این نمایشگاه است ضمن اینکه سال گذشته با استقبال 13 هزار هیئت مذهبی در این زمینه روبرو بوده ایم.

**رونمایی از محصولات فرهنگی

وی با بیان همکاری سازمان میادین و میوه و تره بار در فروشگاههای شهروند در جهت تامین اقلام مورد نیاز ایام محرم تصریح کرد: این امر به معنای رفع تمامی نیازهای افراد در این مدت نبوده و شهروندان به واسطه برپایی این نمایشگاه قادر خواهند بود بخشی از نذورات خود را در جهت اهداء تکایای مذهبی  تامین نمایند.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با بیان تمرکز و محوریت بیشتر این نمایشگاه در بخش فرهنگی و اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این راستا خاطر نشان کرد: ایجاد تکایا و بر پایی مراسم تعزیه خوانی در جهت شرکت شهروندان در مراسم سوگواری همچون سنوات گذشته یکی از دیگر موارد در نظر گرفته شده در این نمایشگاه است که امیدواریم همچون سال گذشته با استقبال روبرو شود.
در این ادامه این مراسم ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به پشت سر نهادن اعیاد قربان و عید غدیر خم و فرا رسیدن ماه محرم و این ایام از دریچه ای دیگر افزود: اصل قربت در اعمال  سبب صحت آنان دانست است چراکه اعمال انسان باید برای خدا بوده  و انسان را به او نزدیک سازد و انجام عمل بدون قصد قربت سبب بطلان آن خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی افزود: یکی از اعمالی که از جنبه های عبادی قوی برخوردار است جهاد است و جهاد بدون رضای خدا مقبول نبوده و انجام خالصانه آن سبب رشد انسان خواهد شد.

وی در نظر داشتن اهداف دیگر در اعمال و تکالیف دینی را سبب هدایت به سوی غیر خدا دانست و افزود: در بحث انفاق نیز این امر مطرح است و اگر توأم با قصد قربت نباشد انسان به اهداف خود نخواهد رسید چراکه به گفته فلاسفه اسلامی انفاق مفهوم انطباق بر اساس فطرت است.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی با یاد آوری آگاهی خداوند متعال از تفکرات ذهنی انسان اظهار داشت: این امر مانع از دو پهلو نمودن اقدامات انسان شده و اهمیت انفاق تا حدی که خداوند متعال آیه ای را در این زمینه نازل فرموده است.

حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ادامه داد: برپایی این نمایشگاه و زحمات کشیده شده در این راستا با رهایی از بند دنیا و رضایت خدا اهمیت داشته که نمونه بارز آن رهایی از بند دنیوی است، قیام امام حسین در صحرای کربلا به عنوان تابلوی تمام خلوص است.

وی با بیان صف آرایی جهان امروز در مقابل انقلاب اسلامی و اهانت و خشونت نسبت به مسلمانان وقایع اخیر در جهان اسلام را محرمی دیگر دانست و افزود: مقابله با دنیای مدرن و ظلم ستیزی که فراگرفته شده از مکتب حسینی باید به عنوان بزرگترین درس امروز مسلمانان شده و هیئت امام حسین؛ هیئت حسینی شود.

ریاست سازمان تبلیغات اسلامی بزرگترین راهپیمایی و تظاهرات تشیع را در اربعین و حرکت ده ها میلیون مسلمان دانست و افزود: این به معنای بهره گیری از اقتداری است که از مکتب امام خمینی گرفته شده و سبب عمیق تر شدن فرهنگ عاشورایی خواهدشد.

در ادامه این مراسم از محصولات فرهنگی تولید شده توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران نظیر نسخه نفیس زیارت عاشورایی و دعای علقمه بیرق حضرت علی اکبر (ع)، ویژه هیئات و مدارس  دانش آموزی و دانشجویی، بیرق حضرت سید الشهدا (ع) مزین به روایاتی از حضرت رسول (ص) مجموعه پوسترهای نفیس عاشورایی، و هشت اثر برگزیده در این مجموعه با عنوان فرازی از زیارت عاشورا و روایتی از امام محمد باقر (ع) و . . . ، چهار محصول پوستر تصویری، از گنبد حضرت سید الشهدا و حضرت عباس(ع) و ضریح جدید حضرت سید الشهدا و بین الحرمین، اثرات خوشنویسی زیارتی، مخصوص حضرت سید الشهدا، دستمال اشک، مجموعه نرم افزارهای چند رسانه ای رونمایی شد.
 
اهداء 20 هزار بن کارت هدیه به مساجد، هیئات مذهبی و تکایای دانش آموزی و دانشجویی از دیگر موارد در نظر گرفته شده به مناسبت این روز بود.

گفتنی است این نمایشگاه از امروز لغایت 13 آبان در محل بوستان ولایت بر پا بوده است. /ل
برچسب ها: نمایشگاه ، عاشورایی ، فطرت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار