ایشان با تاکید بر این که نباید با افراط و تفریط این ایام را خراب کرد، فرمودند: باید روی اعتدال معقولانه این مسائل را گسترش دهیم و گرامی بداریم اما اگر با مسائل نا مناسب و کارهای افراطی آمیخته شود از عظمت این ایام کاسته می شود.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، ایشان در ادامه با انتقاد از جسور شدن برخی افراد و اظهارات تامل برانگیز در خصوص درخواست صدور مجوز برای پخش صدای خوانندگان زن، تصریح کردند: عده ای آمده اند و در مغالطه ای آشکار گفته اند که فقها دلیلی ندارند برای این که صدای زن نباید پخش شود و چرا علما و فقها می گویند خواننده زن نباشد؛ این طرز سخن گویی جسورانه سابقه ندارد.
آیت الله مکارم شیرازی ابراز داشتند: افرادی که جسور شده و مدعی شده اند که فقها دلیل خود را بر ممنوعیت پخش صدای خوانندگان زن و موسیقی از نوع حرام بگویند، خبر ندارند که یک طلبه بیست سال درس می خواند تا به مرحله اول اجتهاد برسد‌ و یک مرجع تقلید نیز سی یا چهل سال باید تلاش کند تا به این مرحله برسد، حال یک خواننده و نوازنده بیاید و از خود فتوایی بدهد.
ایشان تصریح کردند: وزارت و فرهنگ ارشاد بداند تکرار این کارها سبب می شود مردم فاصله بگیرند.
آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مذاکرات ایران با طرف های خارجی و غربی، هرگونه ایجاد اختلاف و تنش در داخل کشور را به مصلحت ندانست و در عین حال از همگان خواست نقدهای خود را مؤدبانه و به صورت مستدل بیان کنند.
آیت الله مکارم شیرازی بیان کردند: ما در شرایطی که مشغول مذاکره با خارجی ها هستیم، باید در داخل متحد باشیم و بدانیم ایجاد اختلاف در داخل در این شرایط به مصلحت کشور نیست.
ایشان خاطرنشان کردند: اگر در چنین شرایطی ما در داخل دولت را تضعیف کنیم درست نیست، البته انتقاد سازنده، مستدل و مؤدبانه باید وجود داشته باشد اما به هر حال شرایط کنونی، شرایطی نیست که بخواهیم تخریب کنیم.
آیت الله مکارم شیرازی افزودند: البته ما نیز همان گونه که تاکنون تذکر داده ایم، بازهم دولتمردان را به هوشیاری در برابر غربی ها که می خواهند کمترین امتیاز را بدهند و بیشترین امتیاز را بگیرند ‌توصیه می کنیم.
ایشان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر توزیع شش میلیون کتاب بر ضد شیعه در موسم حج، فرمودند: سرمایه اصلی این کتاب ها غالبا دروغ و تهمت است، من بعید می دانم دولت سعودی مایل به این کار باشد، متعصبان وهابی که بخش هایی را در اختیار دارند به واسطه شکست های پی در پی که خورده اند می خواهند از این طریق تلافی کنند.
ایشان ابراز داشتند: البته این کار تاثیری در وضع شیعه ندارد، ما دارای منطق هستیم؛ شیعه نه آدمکش، نه تروریست و نه ویرانگر است که اقدامات دور از عقل و منطق و وحشیانه انجام دهد، بلکه بر اساس منطق و عقلانیت حرکت می کند و آنها نمی توانند با یک سری دروغ و تهمت جلوی گسترش فرهنگ شیعه را بگیرند./ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.