سحرخيز گفت: به ويژه در سنين كودكي و نوجواني كه هنوز علاقه مندي به تصوير وجود دارد، فيلم هاي آموزشي نقش مهمی در بهبود ياددهي و يادگيري دانش آموزان ايفا مي كنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهيم سحرخيز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفت و گو با ستاد اطلاع رسانی چهل و سومین جشنواره بین المللی فیلم رشد، اظهار کرد: جشنواره بين المللي فيلم رشد چهارمين دهه خود را سپري مي كند و هر سال بر ميزان داوطلبان حضور در اين رویداد افزوده می شود. از این رو ما از سازمان پژوهش و برنامه ریزی وزارت آموزش و پرورش انتظار داریم گزارشي از ميزان استفاده از فيلم هاي آموزشي در میان دانش آموزان و معلمان ارائه دهد تا اميدواري تهيه كنندگان و كارگردانان افزایش یابد و هم چنین تاثير فيلم ها در آموزش ارزيابي شود.

وي با بیان این که توليد كنندگان فيلم هاي آموزشي بايد با اهداف دوره هاي تحصيلي آشنا شوند، گفت: اين آشنایی مي تواند در تهيه بهتر فيلم ها موثر باشد و تطابق بين كتاب هاي درسي و فیلم های آموزشی را افزايش دهد.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: امیدواریم امروز که صحبت از تحول بنيادين در آموزش و پرورش مطرح شده اين رويكرد دستمايه توليد فيلم و محتواي آموزشي قرار گيرد تا اهالي فرهنگ بيشتر با اين مقوله آشنا شوند.

سحرخيز با اشاره به مقوله فناوري هاي نوين در وزارت آموزش و پرورش  ابراز كرد: بايد از اهرم جشنواره فيلم رشد برای نهادينه كردن فناوري هاي نوين و هوشمند سازي مدارس استفاده و آن را به عنوان يك مطالبه ملي در حوزه تعليم و تربيت مطرح كنیم تا همه بدانند كه بايد از روش هاي كهنه آموزشي خداحافظي كرد.

چهل و سومين جشنواره بين المللي فيلم رشد 3 تا 10 آبان برگزار مي شود.

انتهاي پيام/
برچسب ها: جشنواره ، فیلم ، رشد ، سحرخیز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار