در آستانه روز راديوگرافي (17 آبان) رئيس انجمن راديولوژي ايران از مشكلات صنف راديولوژيست‌ها گلايه كرد.

جلال جلال شكوهي، رئيس انجمن راديولوژي ايران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به مشكلات متخصصان "راديولوژيست" اظهار داشت: هم‌آكنون "ماده جاجب" كه براي عكس‌هاي رنگي، "راديولوژي"، "سي‌تي‌اسكن"، MRI و آنژيوگرافي استفاده مي شود در بازار ايران كمياب شده و در برخي شهرستان‌ها به سختي يافت مي‌شود.

وي ادامه داد: پزشكان اكنون حق انتخاب ماده حاجب خوب و با كيفيت براي بيماران را ندارند و بايد براساس تنها دارويي كه در داروخانه‌ها موجود است، نسخه خود را بنويسند.

جلال شكوهي تصريح كرد: قيمت ماده حاجب از سال گذشته تاكنون دو برابر شده است كه بيمار بايد هزينه آن را بپردازد و همچنين در ماه‌هاي اخير هليوم و فيلم راديولوژي نيز ناياب شده بود كه خوشبختانه اين مشكل حل شد.

وي اظهار داشت: اگر چه "تحريم" شامل داروها نمي‌شود اما بر تهيه مواد اوليه راديولوژي تاثير گذاشته و گراني ارز باعث كمبود اين داروها در بازار شده است.

تعرفه‌هاي راديولوژي هيچ‌گاه واقعي نبوده است
رئيس انجمن راديولوژي ايران در ادامه گفت: تعرفه‌هاي راديولوژي كه "شوراي عالي بيمه" و "وزارت بهداشت" تعريف مي‌كنند منصفانه و واقعي نيست و بايد در آنها بازنگري صورت گيرد.

وي افزود: هم‌اكنون بيمه‌ها فقط 30 درصد هزينه‌هاي راديولوژي را پرداخت كرده و 70 درصد باقي بر بيماران تحميل مي‌شود.

جلال شكوهي ادامه داد: هم‌اكنون انجمن راديولوژي و وزارت بهداشت در حال رايزني درخصوص بازنگري "تعرفه‌ها" هستند اما شركت‌هاي بيمه سد بزرگي براي به نتيجه رسيدن اين طرح محسوب مي‌شوند.

وي يادآور شد: متخصصان راديولوژي در گذشته با يك ميليارد تومان امكان راه‌اندازي يك مركز حرفه‌اي را داشتند اما در حال حاضر با 10 ميليارد تومان هم انجام اين كار مشكل است و راديولوژيست‌ها با سود منفي كار مي‌كنند./ح

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار