عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم و تحقیقات گفت: تمرکز زدایی در مدیریت آموزش عالی و اسلامی کردن دانشگاه‌ها به عنوان مهم ترین اهداف فرجی دانا است

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، علی اکبر آقایی مغانجوقی نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز یکشنبه 5  آبان در موافقت با وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروز مجلس و دولت در تحقق اهداف مقدس جمهوری اسلامی ایران و با درک متقابل اهداف سعی در سرعت بخشیدن در تحقق افق برنامه 1404 دارند. 
 
وی ادامه داد: دانشگاه با حساسیت و اهمیت و رسالت سنگین در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با ویژگی‌های ممتاز تربیت نخبه و دانشمند به جامعه نقش اساسی و تعیین کننده‌ای در توسعه علم و فناوری ایفا می‌کند.
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران تصریح کرد: رهنمودهای مقام معظم رهبری، سند چشم انداز، سیاست‌های کلی برنامه پنجم، قانون اهداف و وظایف وزارت علوم، قانون حمایت از شرکت‌ها، تجاری‌سازی نوآوری‌ها و اختراع‌ها،‌ مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و سند دانشگاه اسلامی از جمله برنامه‌های پیشنهادی فرجی‌دانا است.
 
نماینده مردم سلماس  تاکید کرد: علیرغم موفقیت‌های حوزه علوم و فناوری و دستاوردهای مهم در بخش علمی، این بخش دارای چالش‌هایی است که فرجی‌دانا با تعهدات، تجارب و موفقیت در مسئولیت‌های مختلف می‌تواند این چالش‌ها را مرتفع سازد.
 
وی ادامه داد: فرجی دانا درجه دکترا و استاد  توانا و  عضو هیئت علمی در رشته برق دانشگاه تهران دارای تجارب ارزشمندی است  و وی در فاصله تعطیلات دانشگاه‌ها در سال 1359 به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پیوسته و تا باز گشایی دانشگاه‌ها با مسئولیت‌های مختلف در سپاه پاسداران ادای دین به نظام جمهوری اسلامی ایران کرده است .
 
آقایی مغانجوقی افزود: دیدگاه‌های  ارزشمند رئیس جمهور در حمایت از فرجی دانا، توجه خاص در حوزه علم و فناوری ،‌تداوم سرعت در رشد علمی کشور، گسترش جغرافیایی آموزش عالی در شهرستان‌ها و استان‌های مختلف، توسعه تحصیلات تکمیلی، تنوع بخشی در نظام آموزش عالی، توسعه فناوری‌های نوین،‌ شکل‌گیری ارتباط  دانشگاه با صنعت و ایجاد شرکت‌ها و موسسات دانش بنیاد که مورد تاکید ریاست‌جمهور نیز است از جمله برنامه‌های فرجی‌دانا است .
 
وی تصریح کرد: بایستی اذعان کرد مهم‌ترین تهدیدات  و موضوع این بخش از وزارت خانه بالا بودن میزان بیکاری دانش آموختگان دانشگاه‌ها و افزایش بی‌رویه مهاجرت دانشجویان و عدم انسجام در نظام آموزش و پژوهش است که توجه ویژه دولت و مجلس نیز بر این امر مهم است همین طور تمرکز زدایی در مدیریت آموزش عالی و اسلامی کردن دانشگاه‌ها به عنوان مهم ترین اهداف فرجی دانا است .
 
عضو هیئت رئیسه کمیسیون عمران اظهار داشت:یکی از مخالفین از وزیر پیشنهادی سوالی مبنی بر اینکه آیا می‌دانید تعداد اعضای کمیسیون تخصصی آموزش و پرورش چند نفر است کرد ؟ که در پاسخ به این سوال باید گفت که به فرض آقای وزیر بدانند یا ندانند آیا با دانستن شما به وی رای اعتماد می‌دهید ؟
 
وی افزود: سوال دیگری در خصوص اعتبارات از وزیر پیشنهادی شد و این در حالی است که پیشنهاد اعتبارات از وظایف هیئت دولت است همین طور در خصوص تفکیک جنسیتی دانشگاه‌ها باید گفت: فرجی دانا تاکید در اسلامی کردن دانشگاه ها دارد و این فقط یک مورد از جمیع موارد اسلامی کردن دانشگاه‌ها که مخالفین به آن اشاره کردند .
 
نماینده مردم سلماس در پایان خاطر نشان کرد:  پیوستن فرجی‌دانا به سپاه پاسداران دلیل مبین اعتقاد وی به ولایت،‌ انقلاب اسلامی است و امیدواریم مجلس با رای بالا به وی به تعهدات خود عمل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: هیئت ، رئیسه ، پارلمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار