نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مخالفت با وزیر پیشنهادی علوم گفت:برنامه‌های فرجی دانا برای وزارت علوم کلیشه ای است.

هروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات درگفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر در سال های گذشته به جای انتخاب سیاسی وزرای علوم، مدیران مدبر و متفکر در توسعه آموزش و پژوهش به کار گرفته می شد که رویکرد غیر سیاسی داشته باشند امروز ما هم در ردیف صادر کنندگان محصولات علمی در جهان و برخوردار از اقتصاد دانش بنیان بودیم. 

وی افزود: فضای آموزشی کشور به قدری سیاسی شده که حضور مدیران سیاسی در رأس دانشگاه هایی همچون دانشگاه آزاد و پیام نور به یک روند عادی و معمولی تبدیل شده است. 

وی گفت:‌اشتغال ناشی از حرکت ترمز بریده دانشگاه ها را امروز چه کسی پاسخگو است هر روز آمارهای رشد علمی را می دهیم غافل از اینکه اصلا از رشد معنادار دانشجویان غافل هستیم به همین جهت است که امروز باید تمنای مرد رویین تن را برای تصدی وزارت علوم کنیم. 

وی ادامه داد: سومین نفر پیشنهادی برای وزارت علوم ضرورت توجه هر چه بیشتر از زمان دیگر نسبت به تولید علم و توسعه علمی آن هم به صورت جهش پرشتاب است اما متأسفانه ما بر این قضیه تکیه نکرده ایم و تبلور تبدیل به عقلانیت که شعار محوری رئیس جمهور است در فضای دانشگاه کلید می خورد و تمام راه ها به دانشگاه ها ختم می شود. 

هروی بیان کرد: رقابت کمی میان دانشگاه های ما چند سالی است که کیفیت را به مرز فنا و نابودی برده و واژه استاد و معلم چندان سنگ تیپا خورده ای گشته که هر سرگشته وادی مادیات در این آستان قرار گرفته است.

هروی تصریح کرد: اگر می خواهیم اقتصاد دانش بنیان در این کشور جایگزین اقتصاد نفت محور شود باید تحولی در بحث آموزش عالی صورت گیرد ما جهاد اکبر را پیش از این آغاز کرده ایم اما به نتایج روشنی دست نیافته ایم. 

آموزش عالی ستون فقرات کشور است 
وزیر علوم باید با کفایت ترین، با درایت ترین و با دیانت ترین باشد آیا رضا فرجی دانا قدرت به دست گرفتن سکان وزارت علوم در این دریای پر تلاطم را دارد آیا آشنایی او با آموزش عالی و بحث آموزش و پژوهش به نحوی است که بتواند از پس این منصب و جایگاه برآید. 

وی تصریح کرد: آیا فرجی دانا توانایی تحول در علوم انسانی و ارتقاء آن را دارد با توجه به اینکه رشته وی غیر انسانی است و با چه پیشینه ای این مقصود وجایگاه را می خواهد در کشور پیاده کند.متأسفانه آموزش عالی کشور، آموزش محور است سکان این وزارتخانه را باید کسی به دست بگیرد که با پژوهش یگانه باشد نه اینکه بیگانه تا بتواند این نگاه را به پژوهش محوری هدایت 
کند. 

وی یادآور شد: فرجی دانا حتی تألیف یک کتاب هم در کارنامه خود ندارد و تمام مقالات وی کار گروهی یا مقالات دانشجویان است و از سوی دیگر سؤالاتی که در نکات اساسی از وی شده سکوت اختیار کرده است. /ح

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.