کاتالان ها با فریادهای آزادی، استقلال خودشان از حکومت پادشاهی اسپانیا را خواستار شدند.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، کاتالان ها با فریادهای آ‍زادی، استقلال خودشان از حکومت پادشاهی اسپانیا را خواستار شدند.
 
هواداران آبی اناري بارسلون درست در دقيقه  17 و ثانيه 14 همچون 2 سال گذشته نشان دادند که تفاضای آنها تنها به زمین فوتبال منتهی نمی شود.
 
انتخاب این زمان از بازی یادآور رخ داد سال 1714 است جایی که 299 سال پیش گروهی از مردم منطقه کاتالان علیه ظلم حاکمیت آن دوران به مبارزه پرداختند. بحران اقتصادی اروپا که در اسپانیا هم ملموس است موجب تداوم بحران سیاسی این کشور شده و اختلافات میان دولت مرکزی و پیرامونی را شدت بخشیده است.
 

 
اختلاف کاتالان ها با حکومت مرکزی روزبه روز تشدید می شود و جدایی طلبان بدنبال تشکیل کشوری خارج از ساختار پادشاهی هستند. مبارزات کاتالان ها علاوه بر خیابان ها، در سطح ورزشگاه ها بویژه دیدارهای بارسلون نمود بیشتری دارد. هواداران بارسلون همواره با بدست داشتن پرچم این ایالت و با خواندن سرود ملی خود در دیدارهای فوتبال بر استقلال خود اصرار می ورزند.

حالا در روزهایی که بحران های سیاسی و اقتصادی اروپایی ها را با مشکل مواجه کرده است، رشد استقلال طلبی ملی در قاره اروپا، روزگار سیاهي را برای قاره سبز رقم زده است.
 
پايان متن/زر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار