عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: نگاه استراتژیک صالحی به مسئولیت‌هایی که برعهده داشته مشخص است و این نگاه حکایت از ایجاد نوعی آرامش در درون مجموعه پرچالشی چون وزارتخانه ورزش دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "محمد آشوری" نماینده مردم بندرعباس و قشم و عضو کمیسیون امنیت ملی در موافقت خود با صالحی‌امیری وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان اظهار داشت: آنچه که امروز بنده را به دفاع از صالحی امیری واداشت این است که احساس کردم در شرایط کنونی نیاز و ضرورت این است که از وی دفاع شود و این در حالی است که ما نه عقد اخوت با کسی بسته‌ایم و نه می‌خواهیم دین خود را برای صالحی ادا کنیم.

وی ادامه داد: شبهه‌ای در خصوص وزیر پیشنهادی وجود دارد خصوصا فردی که در معرض پذیرش وزارت قرار دارد این شبهات حتما باید برطرف شود بنابراین پیشنهاد بنده این است که فرصتی برای دفاع و رفع شبهات به وی داده شود.

آشوری افزود: حتما در رفع این شبهات باید به مستندات اساسی تکیه کرد و سوابق صالحی سوابق مشخصی است و توانمندی وی در دورانی که در وزارت اطلاع مسئولیت داشته مشخص بوده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: شاید کمتر کسی بنده را در پشت این تریبون دیده باشد اما احساس کردم ضرورت دارد این مسائل را مطرح کنند که در تصمیمی که نمایندگان اتخاذ می‌کنند با بصیرت و آگاهی رای دهند تا حق و عدالت و انصاف رعایت شود.

آشوری تاکید کرد: نگاه استراتژیک صالحی به مسئولیت‌هایی که برعهده داشته مشخص است و این در حالی است که این نگاه حکایت از ایجاد نوعی آرامش در مجموعه پرچالشی چون وزارتخانه ورزش دارد و وی با آسیب‌شناسی دقیق و رویکردی راهبردی سعی در حل معضلات این وزارتخانه دارد.

وی ادامه داد: در رفع این شبهات سعی من براین بوده است که بر مدار عقلانیت و اعتدال عمل کند و برهمین اساس از آقای صالحی دفاع کنم و بن‌مایه این تشخیص بر حجت عقلی و شرعی استوار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص عزل صالحی در زمانی که مسئولیت اداره کل اطلاعات خوزستان را در هنگام انفجارات خوزستان داشته، اظهار داشت: در مذاکراتی که آقای مطهری با ناطق نوری داشتند و بنده هم به آقای لاریجانی عرض کردم که در این زمینه شفافیت صورت گیرد بنابراین ما نیازمند این بودیم که برای دانستن منشاء این خبر به دفتر بازرسی مقام معظم رهبری استناد کنیم و در این بررسی‌ها مشخص شد که عزل وزیر پیشنهادی به دلیل دیگری بوده است.

وی تصریح کرد: در این بررسی‌ها مشخص شد مسیری که در این زمینه طی شده منجر به عزل صالحی نشده چراکه بعد از این ماجرا وی مسئولیت‌های دیگری برعهده داشتند و این حکایت از دقت و ظرافت وزیر پیشنهادی است.

آشوری در رابطه با فساد سازمان‌یافته اظهار داشت: مجموعه پرونده‌ای که موسوم به بیمه ایران بود و در این زمینه شبهاتی مطرح شد باید در این زمینه بگوییم وقتی هنوز در پرونده‌ای موضوعی اثبات نشده این امر نمی‌تواند مبنای قضاوت باشد.

وی ادامه داد: اگر فردی رشوه‌ای گرفته‌ باشد یا لغزشی در مسئولیتش وجود داشته باشد و در پرونده وی مباحثی از آن مطرح شده باشد طبیعی است که باید به دادگاه احضار شود ولی این در حالی است که در ارتباط با وزیر پیشنهادی صالحی نه تنها احضاری صورت نگرفته بلکه قاضی پرونده(مدیرخراسانی) طی نامه‌ای به وی اعلام کرده که شما جزو متهمین در این پرونده نبوده‌اید.

نماینده مردم بندرعباس و قشم در ارتباط با ماجرای فتنه تصریح کرد: گرایشات صالحی گرایشات مشخصی است و براساس بررسی‌هایی که ما از وزارت اطلاعات داشتیم و هم برخی از اعضای محترم دفتر رهبری وی هیچ ارتباطی با قضایای فتنه نداشته است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: یکی از اعضای محترم دفتر رهبری به منظور تنویر افکار عمومی نامه‌ای داده و گفته‌ که شهادت می‌دهد صالحی در فتنه 88 به هیچ وجه ارتباط خود را باولایت و رهبری قطع نکرده و به هیچ وجه در اغتشاشات فتنه 88 حضور نداشته بلکه مخالفت خود را ابراز داشته است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آشوری ، نماینده ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار