منابع خبري از وجود هشتاد لانه جاسوسي آمريکا در اروپا از جمله ايتاليا خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از روزنامه ايتاليايي زبان کوريره دلا سرا ؛ هفته نامه آلماني زبان اشپيگل در گزارشي نوشت، آژانس امنيت ملي آمريکا از آنگلا مرکل صدراعظم آلمان از سال 2002 ميلادي و اندکي قبل از ديدارش با باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا در ژوئن سال 2013 ميلادي، جاسوسي مي کرده است. 

به نوشته نشريه اشپيگل که به مدارک سري آژانس امنيت ملي آمريکا اشاره کرده، شنود مکالمات صدر اعظم آلمان توسط سفارت آمريکا در برلين و از بالاي ميدان پاريس انجام مي شده است.  اشپيگل در ادامه نوشت،‌ آمريکا در سال 2010 ميلادي حدود هشتاد مرکز جاسوسي در اروپا داشته است که مراکز مشترک ميان سيا و آژانس امنيت ملي آمريکا بود. يکي از اين مراکز جاسوسي، در رم (پايتخت ايتاليا) قرار دارد.

اين افشا گري ها بر اساس مدارک منتشر شده ادوارد اسنودن است.  اين روزنامه نوشته است، بر اساس گزارش اين نشريه آلماني زبان، تعداد مراکز جاسوسي آمريکا در آلمان دو مرکز و در برلين و فرانکفورت بود و در مجموع تعداد مراکز جاسوسي آمريکا در اروپا به هشتاد مرکز مي رسد.اشپيگل همچنين به مراکز جاسوسي آمريکا در ديگر شهرهاي اروپايي مانند پاريس، مادريد، پراگ و ژنو اشاره کرده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار