حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در پاسخ به سوالی مبنی بر حمله ماموران به دختر یکی از سران فتنه، گفت: شکایتی نشده و وزارت اطلاعات در حال پیگیری این موضوع است.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، دادستان کل کشور در ارتباط با روال قضایی دانشگاه ایرانیان گفت: اگر منظورتان پرونده 16 میلیاردی است حساب مسدود شده و گفته‌اند پول را برمی‌گردانیم و نسبت به آن  ادعایی نداریم و اینکه آیا در نحوه برداشت خلافی صورت گرفته یا نه، این مهم در حال بررسی است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص "پ.الف" اظهار داشت: چنین کسی بازداشت نشده و بستگان وی نیز این موضوع را تکذیب کرده‌اند.  

**صدور حکم انحلال جبهه مشارکت

وی در خصوص بحث انحلال جبهه مشارکت تصریح کرد: حکم کمیسیون ماده 10 ابلاغ و صادر شده و این حزب تحت این عنوان مجاز به هیچگونه فعالیتی نیست و اگر فعالیت کنند مجازات می‌شوند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص اینکه حجاریان که اعلام کرده هنوز ضارب وی مشخص نشده که چه کسی است، افزود: جلسه دادگاه برگزار و به این مهم رسیدگی شده است و به این پرونده به صورت علنی رسیدگی شد.  
 
دادستان کل کشور در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حمله ماموران به دختر یکی از سران فتنه مطرح شده که وزیر امور خارجه نیز این موضوع را تایید کرده، آیا این ادعا درست است؟ گفت: شکایتی نشده و وزارت اطلاعات در حال پیگیری این موضوع است.  

**پرونده شکایت از اشراقی در حال رسیدگی است
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در خصوص شکایت برخی از خانواده شهدا و ایثارگران از "نعیمه اشراقی" افزود: در این خصوص پرونده در دادستانی تهران تشکیل شده و در حال رسیدگی است و اینگونه موارد که جنبه عمومی دارد، دادستان هم وارد می‌شود.  
 
وی در خصوص پروژه خیابان ایران زمین که به وسیله گودبرداری اهالی منطقه دچار مشکل‌ شده‌اند؟ اظهار داشت: در جلسه قبل سوال شد و بنده مطرح کردم 13 نفر شکایت کردند و پرونده در حال رسیدگی است و شاکی خصوصی دارد و آنها می‌توانند با هم با تفاهم رسیده یا نرسند.  
 
سخنگوی دستگاه قضا در خصوص اینکه آیا از شرکت نفت شکایتی شده است یا خیر؟ ادامه داد: از طرف شرکت نفت شکایتی نشده است.  
دادستان کل کشور در خصوص مرکز رسانه قوه قضاییه تصریح کرد: این مرکز هنوز در حال مطالعه و تعیین سازوکار هستند و کار رسانه‌ای آنها شروع نشده است.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ارتباط با اینکه آیا برنامه و تصمیم جدی برای روند رسیدگی و جلوگیری از اطاله دادرسی دارید؟ پاسخ داد: تصمیم جدی دستگاه قضا استفاده از فناوری‌های جدید و نوین به منظور سرعت‌بخشیدن برای رسیدگی به پرونده‌ها است که این مرکز با داشتن نیروهای ‌آموزش دیده و بودجه خوبی که به آن اختصاص داده شده یکی از فعال‌ترین بخش‌های قوه قضاییه است.  
 
وی ادامه داد: بازنگری در شوراهای حل اختلاف نیز صورت گرفته تا این شوراها به صلح و سازش بپردازند و حکم صادر نکنند تا خیلی از امور با کدخدامنشی و ترازی و تسامح حل شود چرا که حل مسائل از این طریق دارای برکت نیز است.  
 
سخنگوی دستگاه قضا گفت: امیدواریم بتوانیم با این تمهیدات تا جایی که ممکن است قضازدایی کنیم،‌یعنی لازم نیست همه امور به صورت قضایی بررسی شود مثلا برخی جرایم، جرم نیست و باید به عنوان تخلف به آن نگریست.  

**بودجه دستگاه قضا کافی نیست
 
دادستان کل کشور گفت: بودجه قوه قضاییه با توجه به ماموریتی که بر عهده دارد، کفاف نمی‌دهد و همچنین ما کمبود قاضی داریم که با فراهم آوردن این کمبودات طولانی شدن زمان روند رسیدگی کمتر می‌شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: دادستان ، کل ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار