"علي اكبر ثقف"ي تهيه كننده سينما در گفتگو با خبرنگار
باشگاه خبرنگاران گفت: دريافت سيمرغ معيار خوب و بد بودن بازيگران نيست، بازيگران با نقش هاي خود ماندگار ميشوند.
وي با بيان اينكه ظاهر و چهره و تيپ بازيگران تقريبا 50 درصد موجب جذب مخاطب ميشود افزود: بازيگران جواني كه وارد عرصه سينما ميشوند به دودسته دوره ديده و كشف شده تقسيم ميشوند كه از نظر استعداد بازيگري همه در يك سطح نيستند و تعدادي از آنها واقعا بازيگرند.
ثقفي در بخش ديگري از سخنانش بيان كرد: در جذب مخاطب به سينما فاكتورهايي نظير چهره و ظاهر، كارگردان فيلم نامه و تهيه كننده فيلم موثرند ضمن اينكه بازيگراني كه در سريالها به ايفاي نقش ميپردازند مخاطب كمتري را در سينما به خود اختصاص ميدهند زيرا بيننده با تماشاي بازي آنها در منزل خود لزومي نمي بينند آنها را در سينما هم دنبال كند و همچنين سينماي ايران تقريبا بدون سوپراستار است.
تهيه كننده سينماي ايران عنوان كرد: متاسفانه فيلمنامه خاص و معناگرا در ايران بندرت مجوز ساخت فيلم دريافت ميكند و اگر كارگردان و تهيه كننده به عنصري چون بازيگر چهره شد تكيه نكنند در اكثر اوقات موفق به ساخت فيلم يا فروش مناسب نميشوند.
وي افزود: فيلم خوب منوط به تفكر و انديشه كارگردان است در حال حاضر بازيگران با تجربه و پيشكسوت با حضور افتخاري در برخي فيلمها و توانايي دريافت دستمزد خوب را دارند و از دور خارج نشدهاند.
وي اظهار داشت: بازيگراني كه موفق به دريافت سيمرغ جشنواره فيلم فجر يا جوايز بينالمللي ميشوند در دريافت دستمزد و پيشنهادهاي جديد كاري خوش اقبالترند ولي خيلي از بازيگران كه سالها زحمت كشيده و بسيار هنرنمايي كرده اند كه دريافت سيمرغ محروم شدهاند.
ثقفي خاطرنشان كرد: دريافت سيمرغ معيار سنجش بازيگر نيست و بازيگران كليشهاي موفق به جذب مخاطب نميشوند هر بازيگري دوران اوج و نزول دارد و عمر بازيگري بين ده تا پانزده سال است.
انتهاي پيام/ص
آیا این بخاطر بسته بودن سینمای ایران و عدم نوآوری و ساخت فیلمهای متفاوت نیست ؟
فیلمهای ما آیا تکراری و کلیشه ای نشده است ؟
آیا غیر از این است که که فیلم های ما از اول آخرش معلوم است و موضوعات در آنها تازگی ندارد ؟