نبود بودجه کافی و جذب بی رویه ورودی های جدید باعث عقب ماندگی رشته های دندانپزشکی در جایگاه علمی کشور شده است.

 به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛  مراسم تودیع و معارفه روسای پیشین و جدید دانشکده دندانپزشکی ، دانشگاه علوم پزشکی تهران صبح امروز 7 آبان ماه با حضور دکتر جعفریان، رئیس دانشگاه و معاونان وی برگزار شد.

 دکتر محمد بیات،رئیس جدید دانشکده  دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران طی این مراسم اظهار داشت:جایگاه دانشکده دندانپزشکی هم اکنون شایسته و در شان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیست و ما با چالش هایی برای پیشروی این رشته در کشور منطقه مواجه هستیم.

وی ادامه داد: سندروم برادر کوچکتر یکی از عارضه های جدا شدن دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در جهان بوده  که امروز دانشکده ما به آن دچار شده است.

بیات تصریح کرد:  امروزه دندانپزشکی دیجیتال به سرعت در جهان در حال رشد است اما ایران در حوزه نیز از جایگاهی جهانی خود عقب مانده است.

 رئیس دانشکده دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: برای حل این مشکلات باید نیروهای  انسانی درون دانشکده اعم از اعضای هیئت علمی، دستیاران و دانشجویان توانمند سازی شده و روسای دانشگاه تقویت دانشکده دندانپزشکی را در دستور  کار خود قرار دهند.

بیات گفت: کارشناسی دانشکده دندانپزشکی باید به رسمیت شناخته شود و اگر دانشکده تعداد ورودی  دانشجو جدید را 30 نفر اعلام میکند، دانشگاه نیز آن را پذیرفته و  90 نفر ورودی جدید به دانشکده تحمیل نکند.

 بودجه سرانه  دانشجویی به  دانشگاه اعطا نمی شود

 رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطر نشان کرد: هم اکنون بودجه دانشکده دندانپزشکی 17میلیارد تومان است  که 12میلیارد آن به صورت مستقیم خرج  حقوق و مزایای کارکنان می شود و 5 میلیارد باقی مانده را نیز باید از در آمد اختصاصی دانشکده تامین کنیم.

وی ادامه داد: اگر دانشکده ما آموزشی است باید سرانه  آموزشی مشخص بوده و اعطا شود و اگر دانشکده درمانی است باید به عنوان یک مرکز آموزش درمانی پذیرفته شده و اجازه فعالیت یابد.

 بیات یاد آور شد: رئوس برنامه های بنده برای ریاست دانشکده دندانپزشکی شامل موارد ارتقا، سطح اخلاق حرفه ای،ایجاد یک نظام بودجه ریزی مناسب براساس سرانه دستیاری و دانشجویی، تبدیل دانشکده به یک مرکز  درمانی، آموزشی، جهت دهی آموزشی براساس نیازهای  اجتماعی و تاسیس و گسترش دوره های فوق تخصصی و فلوشیپ است.



انتهاي پيام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار