بحران اشتغال در ايتاليا موجب شده است حدود ده ميليون شهورند ايتاليايي از اين پديده رنج برند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از  پايگاه اينترنتي ايتاليايي زبان تي ام نيوز ؛ ايتاليا هميشه با بحران اشتغال مواجه است: در شش ماهه اول سال 2013 ميلادي تعداد افراد بيکار، افراد نااميد از يافتن اشتغال، افرادي که از بيمه بيکاري استفاده مي کنند و افرادي که از ناهنجاري هاي اشتغال رنج مي برند، يعني افرادي که داراي قرار دادهاي موقت و نيز کارهاي نيمه وقت اجباري هستند، به بيش از نه ميليون نفر و به طور دقيق تر به نه ميليون و پنجاه و يک هزار نفر رسيده است. 

تعداد افراد بيکار، نااميد از يافتن اشتغال و افرادي که از بيمه بيکاري استفاده مي کنند، به چهار ميليون و هشتصد و پنجاه و نه هزار نفر مي رسد که در مقايسه با شش ماهه اول سال 2012 ميلادي، پانصد و بيست و دو هزار نفر، يعني به ميزان دوازده درصد به تعداد آن ها افزوده شده است. 

تعداد افراد داراي قرار دادهاي موقت و نيز کارهاي نيمه وقت اجباري به چهار ميليون و صد و نود و دو هزار نفر مي رسد که در مقايسه با شش ماهه اول سال 2012 ميلادي صد وشانزده هزار نفر، يعني دو مميز هشت دهم درصد به ميزان آنها افزوده شده است. 

در مجموع، تعداد افراد بيکار، نااميد از يافتن اشتغال، افرادي که از بيمه بيکاري استفاده مي کنند و تعداد افراد داراي قرار دادهاي موقت و نيز کارهاي نيمه وقت اجباري در شش ماهه اول هفت سال اخير هميشه در حال رشد بوده و ميزان اين افراد در مقايسه با سال 2007 ميلادي پنجاه و هشت مميز هفت دهم درصد،‌ يعني حدود سه ميليون و سيصد و پنجاه هزار نفر افزايش يافته است. رشد بيکاري، تاثيرهاي قابل توجهي بر جوانان و زنان ايتاليايي داشته، اما افزايش بيکاري دراز مدت و وضع اضطراري اشتغال در جنوب ايتاليا، بيش از ديگر مناطق اين کشور به چشم مي خورد.

آمارهاي ارائه شده درباره اشتغال به روشني حاکي از آن هستند، چگونه بحران اقتصادي و عدم وجود مداخله هاي لازم براي ايجاد اشتغال و توسعه، همچنان اثرات مخربي بر اشغال از نظر کمي و کيفي گذاشته اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار