در دیدار "بوگسلاو وینید" معاون وزیر خارجه لهستان با رئیس کمیسیون امنیت ملی از گسترش روابط ایران و لهستان استقبال و بر آن تأکید شد.

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران، "بوگسلاو وینید" معاون وزیر خارجه لهستان که برای انجام مذاکرات و رایزنی‌های سیاسی با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی به کشورمان سفر کرده است، شامگاه روز گذشته (سه‌شنبه، 7 آبان) با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
 
در این دیدار ابتدا بروجردی، روابط فیمابین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لهستان را در زمینه‌های مختلف، خوب و برخوردار از روندی رو به رشد توصیف کرد و گفت: گسترش همکاری‌های دو جانبه با توجه به سابقه طولانی و تاریخی بیش از 5 قرنی روابط دو جانبه بین ایران و لهستان مورد استقبال و تأکید مجلس شورای اسلامی قرار دارد.
 
وی همچنین گفت: ما از گسترش همه جانبه روابط بین دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی قویاً حمایت می‌کنیم.
 
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مسائل مهم منطقه‌ای در مورد سوریه گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای آغاز بحران سوریه بر این باور منطقی بود که مشکلات سوریه راه حل نظامی ندارد؛ بلکه از طریق سیاسی و با استفاده از ظرفیت‌های داخلی در این کشور، می‌توان به بحران در آن پایان داد.
 
وی افزود: اشتباهات غربی‌ها و آمریکا در منطقه منجر به رشد پدیده شوم تروریسم شد و ما امیدواریم کشورهایی که در بحران سوریه آتش بیار معرکه بودند و بر شعله‌های این بحران می‌دمیدند به تغییر سیاست و رویکرد رفتاری خود در مورد سوریه اقدام کنند.
 
بروجردی در ادامه همچنین گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده کمک به حل بحران‌های منطقه و استقرار ثبات و آرامش در آن است.
 
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای بین ایران و مجموعه کشورهای 1+5 نیز خاطرنشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران تمام فعالیت‌های صلح‌آمیز خود را منطبق با قوانین "ان پی تی" و تحت بازرسی و نظارت آژانس انجام داده است و علاوه بر تعهد قانونی در قبال مقررات بین‌المللی از پشتوانه بالاتری نیز که همان فتوای رهبری معظم انقلاب مبنی بر تحریم استفاده و ساخت سلاح هسته‌ای است برای اثبات صداقت خود بهره جسته است.
 
در ادامه این دیدار همچنین بوگسلاو وینید معاون وزیر خارجه لهستان با ابراز خرسندی از نخستین سفر خود به تهران و ابراز رضایت از گفتگوهای خود با مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان گفت: مردم استان برای مردم ایران از دیرباز احترام ویژه‌ای قائل بوده‌اند و تاریخ و تمدن این سرزمین را مورد تکریم قرار می‌داده‌اند.
 
وی با ابراز خشنودی از برگزاری مراسم پانصد و چهل سالگی استقرار روابط بین دو کشور در آینده نزدیک همچنین گفت: مردم استان قدردان مساعدت کریمانه مردم ایران به لهستانی‌های در بند در اردوگاه‌های روسیه در چند دهه قبل، هستند و به آن ارج می‌نهند.
 
بوگسلاو وینید روابط دو کشور را در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دارای ریشه‌ای عمیق و تاریخی دانست و افزود: ظرفیت‌های زیادی برای گسترش مناسبات بین دو کشور وجود دارد که باید از آنها استفاده کامل کرد.
 
معاون وزیر خارجه لهستان با قدردانی از تلاش‌های سازنده جمهوری اسلامی در مسائل منطقه‌ای به ویژه استقرار آرامش در افغانستان و عراق و همچنین مبارزه با قاچاق مواد مخدر به اروپا خواستار ایفای نقش هر چه بیشتر کشورمان در حل بحران‌های منطقه‌ای و افزایش رایزنی‌های مفید در این راستا شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: وزیر ، خارجه ، لهستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار