رئیس دانشگاه مازندران با بیان اینکه 20 درصد از تولیدات علمی کشور مربوط به رشته شیمی است گفت:ایران با تولید 4 هزار و 473 مقاله در سال 2012 توانست در رشته شیمی رتبه 13 جهان را کسب کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،احمدپور درشانزدهمین کنفرانس شیمی و فیزیک ایران در بابلسر افزود:دانشگاه مازندران در سال 58 با ادغام پنج موسسه و آموزش عالی شکل گرفت.

وی با بیان اینکه 20 درصد از تولیدات علمی کشور مربوط به رشته شیمی است،گفت:ایران با تولید 4 هزار و 473 مقاله در سال 2012 توانست در رشته شیمی رتبه 13 جهان را کسب کند.

احمدپور تصریح کرد:رشته شیمی در جمهوری اسلامی ایران به دلیل اتکای اقتصاد ما به نفت، گاز، پتروشیمی و معادن یک علم بومی محسوب می‌شود و پیشروتر از دیگر علوم است.

رئیس دانشگاه مازندران با اشاره به جایگاه رشته شیمی در دانشگاه مازندران اذعان داشت: رشته شیمی یکی از قدیمی‌ترین رشته‌های تحصیلی در دانشگاه مازندران بوده و استادان و پژوهشگران شیمی این دانشگاه نقش مهمی در توسعه فناوری کشور دارند.

احمدپور تصریح کرد: از 26 عضو هیئت علمی این دانشگاه که به مرحله استادی رسیدند 50 درصد از آنها در گروه شیمی فعالیت می‌کنند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه 13 هزار دانشجو در دانشگاه مازندران تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این بین بیش از 4 هزار نفر از آنها در مقاطع ارشد و دکترا و 9 هزار نفر در مقطع کارشناسی تحصیل می‌کنند.

در آیین افتتاحیه این کنفرانس از دو پیشکسوت علم شیمی کشور به نام‌های محمد تقی زعفرانی معطر استاد بازنشسته دانشگاه تبریز و دکتر عباسعلی رستمی عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران تجلیل شد./ب

برچسب ها: شیمی ، ایران ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.