رئیس جمعیت هلال احمر ایران از گسترش ناوگان هوایی امداد هلال احمر و تجهیز هر استان حداقل به یک هلی کوپتر امدادی و همچنین ایجاد کادر امدادگر زن خبر داد.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در مراسم تودیع و معارفه جمعی از معاونین هلال احمر محمد فرهادی رئیس جمعیت هلال احمر ایران با اشاره به ضرورت گسترش ناوگان هوایی هلال احمر اظهار داشت: ایران کشور پهناوری است و به خاطر وجود گسلها و حوادث مترقبه که اتفاق می افتد نیاز است آمادگی کامل از نظر امکانات امدادی را داشته باشد.  
 
وی افزود: در همین راستا می بایست امکانات هوایی ، زمینی و دریایی به صورت کامل مهیا باشد اگر چه تا کنون اقدامات خوبی انجام شده اما اینکه یک استراتژیک را داشته باشیم باید مورد مطالعه قرار گیرد.  
 
وی ادامه داد: همه استانها باید از امکانات هوایی و امدادی بر خوردار باشند و اکنون برنامه ریزی ها در حال انجام است.  
 
رئیس جمعیت هلال احمر ایران بیان داشت : در حال حاضر 17 هلی کوپتر امدادی در ناوگان هوایی این سازمان وجود دارد و این میزان بسیار کم است و می بایست برای هر استان حداقل یک هلی کوپتر امدادی در نظر گرفته شود که خوشبختانه امکان تهیه و ساخت آن نیز در کشور وجود دارد.  
 
فرهادی با اشاره به کادر داوطلبان امداد گر زن خاطر نشان کرد:  اکنون تعداد داوطلبین امدادگر زن رقم بالایی را به خود اختصاص می دهد اما باید این داوطلبین به صورت یک کادر نیز وجود داشته باشد چرا که در زمان وقوع حادثه بویژه در 24 ساعت ابتدایی آن حضور امدادگر زن بسیار ضروری است. /ل
برچسب ها: ن ، امداد ، زن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار