مهمترين عناوين خبري حوزه دفاعي امنيتي در هفته‌اي که گذشت را در گزارش زير بخوانيد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران، در اين گزارش مهمترين رويدادها حوزه دفاعي امنيتي کشور را مي‌خوانيد.


حجت الاسلام محمدحسنی: اگر ولایت نباشد شیرازه اجتماع از هم می‌پاشد

رئیس اداره عقیدتی سیاسی نیروی دریایی ارتش گفت: در آیات و روایات، تعابیر مختلفی از ولایت عنوان شده و در جایی ولایت به محور سنگ آسیاب تشبیه شده است که اگر این محور نباشد سنگ رویی از مرکز فرار کرده و بساط به هم می‌خورد.

گزارش/ وضعیت غیر انسانی اسرا در زندان "دژبان" عراق

پس از طی مسافتی به «زندان دژبان» در پایگاه هوایی الرشید رسیدیم. در آهنی بزرگی را باز کردند و ما به حیاطی که تقریباً 25×20 متر مساحت داشت، وارد شدیم.

گزارش/ بدترین حرفی که اسرای ایرانی شنیدند

بچه‌ها در حالی‌که فریاد می‌زدند گفتند: مگر ما حیوان هستیم که این‌طور رفتار می‌کنید. درها را که بسته‌اید، هوا کثیف و متعفن است، پنجره‌ و هواکش هم که ندارد. مگر شما انسان نیستید؟ نگهبان‌ها بدون اعتنا به اعتراضات ما در را بستند و رفتند.

گزارش/ ماجرای گروگان گرفتن سرباز عراقی توسط اسرای ایرانی

یک روز سرهنگ عراقی برای گفت‌وگو و رفع اختلاف آمد. در بین‌ صحبت‌هایش گفت "صدام حسین" ولی امر شماست و شما باید از او اطاعت کنید. من در جوابش گفتم ولی امر ما "امام خمینی" است و ما به جز او کسی را به ولی امری قبول نداریم. جرّ و بحث من و سرهنگ به جایی رسید که سیلی محکمی به من زد و من هم متقابلاً با یک سیلی جواب او را دادم.

آیت الله جوادی آملی: جنگ نرم یعنی طوری زندگی کنید که دنیا بفهمد شما نفوذناپذیر هستید

آیت الله جوادی آملی با اشاره به اهمیت موضوع جنگ نرم گفت: جنگ نرم یعنی طوری زندگی کنید که دنیا بفهمد شما ستبر و نفوذناپذیر هستید بسان قله دماوند که منشاء برکت است ولی کسی را یارای مقابله با آن نیست.

چرا مرگ بر آمریکا شعار اصلی ما است؟

مسئول سازمان بسیج دانش‌آموزی سپاه حضرت محمد رسول الله (ص)، شعار مرگ بر آمریکا را شعار اصلی مراسم 13 آبان اعلام کرد.

بیانیه سپاه در محکومیت اقدام تروریستی سیرکان

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه‌ای اقدام تروریستی سیرکان در منطقه سراوان را تلاشی برای تفرقه‌افکنی مذهبی و خدشه‌دار کردن امنیت پایدار مردمی در سیستان و بلوچستان دانست.

سردار جلالي: تحريم کمترين اثر را در حوزه دفاعي داشته است

رئيس سازمان پدافند غير عامل کشور گفت: تحريم‌ها کمترين فشار را به حوزه دفاعي کشور وارد کرده‌اند، زیرا از ابتدا در تحريم بوده‌ايم و راهکار مقابله با آن را مي‌دانيم.

گزارش/ ماجرای رادیو در زندان بعثی‌ها

اگر رادیو را بدهی مسئله را یک جور خودم حل می‌کنم و گرنه از استخبارات می‌ریزند و با دستگاه می‌گردند، بالاخره پیدا می‌کنند؛ آن وقت تو را می‌برند انفرادی و بچه‌ها را تنبیه می‌کنند.

دیدار دریاردار "فدوی" از مجموعه "جنگال" نیروی دریایی سپاه

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: باید همه مدیران ما با بهره‌گیری از ظرفیت همه نیروها، ابتکار و خلاقیت را بیش از پیش به میدان بیاورند و با تعمیق نگرش، برنامه های دراز مدت و راهبردهای بلند و وسیع را با قوت و قاطعیت دنبال کنند.

وزیر دفاع: دیپلماسی دفاعی دولت در مسیر تنش‌زدایی و ایجاد امنیت پایدار است

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با اشاره به اینکه "دیپلماسی نظامی و دفاعی کشور در راستای سیاست‌های جدید دولت تدبیر و امید فعال‌تر از گذشته خواهد شد و در مسیر تنش زدایی و ایجاد امنیت پایدار گام بر می دارد"، گفت: در همین راستا قرار است در آینده هیأت‌های دفاعی بیشتری از کشورهای دیگر وارد ایران شوند.


امیردریادار سیاری: توافق نیروی دریایی ایران و قزاقستان در مبارزه با تروريسم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: رژیم حقوقی دریای خزر بر این تاکید دارد که امنیت منطقه باید به وسیله کشورهای همسایه حفظ شود و نیازی به حضور دیگران نیست.


سرلشکر صفوی: باید تهدیدات احتمالی را رصد و براي مقابله سناریوهای مختلف تدوین کرد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: در این برهه زمانی و با توجه به شرایط کنونی، نیاز است که مجموعه‌ای متصدی پایش و رصد کردن تهدیدات و اقدامات دشمنان و اقدامات لازم در جهت مقابله با تهدیدات اتخاذ شود.

دیدار فرمانده نیروی دریایی قزاقستان با امیر سیاری

فرمانده نیروی دریایی قزاقستان در راس یک هیئت نظامی پس از مراسم استقبال رسمی با فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

گزارش/ جلوگیری مأموران بعثی از وضو گرفتن اسرای ایرانی

همه در دل می‌گفتند اگر به سلول آخر برسند چه خواهد شد. بعضی‌ها که تحمل نداشتند سعی می‌کردند خودشان را به کاری مشغول کنند.

دریادار جره: نجات کشتی تجاری ایرانی از محاصره دزدان دریایی خلیج عدن

معاون عملیات نیروی دریایی ارتش، صبح امروز از نجات یک فروند کشتی تجاری ایرانی از محاصره دزدان دریایی در خلیج عدن خبر داد.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار