بررسی های جهانی نشان می دهند که عدم فعالیت فیزیکی در تعداد بسیار زیادی از مردم جهان دیده می شود و این عامل سالانه موجب مرگ 2 میلیون نفر در سراسر دنیا می شود.

سعید کاظمی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: عوامل مختلفی در افزایش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و غیر واگیر نقش دارند که حتی برخی از این عوامل به تنهایی نیز تاثیرات و عوارض زیادی به همراه دارند.

وی تصریح کرد: استعمال سیگار، چاقی و اضافه وزن، عدم تحرک و فعالیت فیزیکی، چربی بالا و استرس و فشارهای مختلف روانی از مهمترین عوامل خطر ابتلا به بیماری های مزمن نظیر بیماری های قلبی، عروقی، مغزی، سرطان و دیابت است.

کاظمی با اشاره به اینکه عدم فعالیت بدنی به طور مستقیم و غیر مستقیم عوارض زیادی را به همراه دارد اظهار داشت: بسیاری از بیماری های مزمن و مرگ و میر ناشی از آنها به دلیل عدم فعالیت و تحرک بدنی است و متاسفانه در سال های اخیر موارد مرگ و میر و عوارض ناشی از عدم فعالیت فیزیکی افزایش قابل ملاحظه ای یافته است.

وی تاکید کرد: بررسی های جهانی نشان می دهند که عدم فعالیت فیزیکی در تعداد بسیار زیادی از مردم جهان دیده می شود و این عامل سالانه موجب مرگ و میر 2 میلیون نفر در سراسر دنیا می شود.

کاظمی یادآور شد: عدم فعالیت فیزیکی هم در کودکان و هم در افراد بالغ به وفور مشاهده می شود که این موضوع موجب شده که بسیاری از عوارض و مشکلات ناشی از عدم فعالیت فیزیکی در همان دوران کودکی بروز کند و تا سال ها باقی بماند.

وی خاطرنشان کرد: چهار حوزه عمده زندگی یعنی کار رفت و آمد وظایف خانگی و اوقات فراغت فرصت های بسیار مناسبی برای فعالیت فیزیکی است که این فرصت ها و سایر شرایط و موقعیت ها برای افزایش تحرک بدنی باید بیشتر مورد توجه قرار گیرند./ح

انتهاي پيام/

برچسب ها: ورزش ، بیماری ، تغذیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار