رئيس سازمان نهضت سواد آموزي كشور ، در ديدار به هيات مصري در تهران ، از آمادگي ايران براي انتقال تجربيات خود در زمينه مبارزه با بيسوادي به ساير كشور ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران از وزارت آموزش و پرورش به نقل از سازمان نهضت سواد آموزي ، علي باقر زاده  در جلسه اي كه به منظور انتقال تجربيات سواد آموزي ايران با هيأت مصري تشكيل شده بود با اشاره به اينكه خدمات سواد آموزي براي جامعه هدف متناسب با سن ، جنس ، فرهنگ بومي و ديگر اقتضائات اجتماعي است، افزود :  ما در منطقه جزء كشورهاي مرجع در سواد آموزي هستيم و تقريبا در تمام نشست هايي كه در مبحث سواد آموزي در منطقه تشكيل مي شود جمهوري اسلامي نيز شركت مي كند و تجربيات خود را در اين زمينه به ديگر كشورهاي منطقه انتقال مي دهد.  
معاون وزير آموزش و پرورش ، اظهار داشت : ايران درسواد آموزي ، 5  نشان بين المللي بدست آورده است .  
وي در ادامه خاطر نشان كرد : تهيه شناسنامه سواد براي افراد ايراني ، تهيه بانك اطلاعات اسمي ، استقرار و توسعه سامانه سواد آموزي و بومي سازي تجارب ديگر كشورها از برنامه هاي نهضت سواد آموزي در ايران مي باشد.
 رئيس سازمان نهضت سواد آموزي كشور ، به عدالت آموزشي و رفع تبعيض بين زنان و مردان  در ايران  اشاره  و تصريح كرد : به آموزش و يادگيري هنر و مهارت هاي اجتماعي در جمهوري اسلامي ايران توجه ويژه اي شده است .
باقر زاده با تاكيد بر فعاليت سازمان سازمان نهضت سواد آموزي  در زمينه آموزش زنان و روستائيان يادآور شد : جوايز بين المللي سازمان نهضت سواد آموزي در خصوص نوآوري در زمينه آموزش زنان روستايي  مي باشد.
وي در پايان اضافه كرد : ما تجربه زيادي در تاليف كتب درسي  و توليد محتواي آموزشي داريم و هر ساله متناسب با نياز و علايق مخاطبين و گروههاي سني متفاوت ، كتاب هاي جديد توليد مي كنيم./ف
 
 
 

برچسب ها: نهضت ، سواد ، اموزی ، کشور ، وزارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار