آيت‌الله صادق آملي لاريجاني:

ما به برخورد با "فتنه" مفتخريم/ جريان فتنه انگار نمي‌خواهد دامنش را جمع كند + فیلم

رئیس قوه قضاييه با بيان اينكه «ما به برخورد با فتنه مفتخريم » خطاب به مخالفان خارج نشین گفت: ما در برخورد با فتنه هيچ ترديد به خود راه نداديم، الان هم راه نمي‌دهيم؛ زيرا برخورد با فتنه وظيفه قوه قضاييه بود. شرمساري بر آنهایی است كه موجب هزینه برای نظام شدند و دشمنان به وسیله شما به اين كشور و منافع آن طمع ورزيدند.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، به نقل از اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، "آيت‌الله صادق آملي لاريجاني" در جلسه امروز مسئولان عالي قضايي با يادآوري مقاله منتشرشده در يكي از روزنامه‌هاي كشور در سالروز عيد غدير، محتواي آن را «موهن» و از نظر علمي، تاريخي و روايي «سخيف» ارزيابي كرد و افزود: نويسنده اين مقاله تقريبا تمام قطعيات تاريخي و متون روايي را تحريف كرده است، بنابراين نمي‌توان نام علمي بر اين مقاله گذاشت و اگر نبود احساس اينكه مي‌خواهند يك جريان سياسي و امنيتي ايجاد كنند اصلا به اين موضوع نمي‌پرداختيم.

رئیس دستگاه قضا با تاكيد بر اينكه «ما ترسي از طرح مسائل علمي با هيچ كس نداريم» تصريح كرد: در طول تاريخ همواره علماي ما از اسلام دفاع مي‌كردند و به شبهات پاسخ مي‌دادند اما كار عملي ابزار علمي مي‌خواهد و جاي بحث علمي در روزنامه‌ها نيست.

*به یاد داریم در دوره اصلاحات برخی دنبال این بودند که مطالب حقه دين اسلام و ارزش‌هاي ديني را زير سوال ببرند

آيت‌الله آملي لاريجاني خاطرنشان كرد: متاسفانه همان‌ طور كه در دوره اصلاحات به ياد داريم برخي دنبال اين بودند كه مطالب حقه دين اسلام و ارزش‌هاي ديني را زير سوال ببرند، بر اين اساس گاهي بحث شهادت را با طنز مطرح مي‌كردند، گاهي  ولايت ائمه(ع) را زير سوال مي‌بردند حالا هم به‌راه ‌افتادن همان بساط احساس مي‌شود گويا يك جريان سياسي مي‌خواهد همان كار را ادامه دهد.

رئیس قوه قضاييه با يادآوري اينكه  مطابق قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران، مذهب رسمي كشور شيعه اثني عشري است، افزود: اينكه عده‌اي با مجوز وزارت ارشاد همين كشور و در پناه امنيت همين نظام بخواهند تيشه به ريشه اصول قانون اساسي بزنند قابل قبول نيست.

آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه قوه قضاييه با هر كسي كه بر خلاف قانون اساسي بخواهد تحريك قومي و مذهبي در كشور‌ راه بيندازد برخورد «كاملا مقتدرانه» خواهد كرد، افزود: هر كس بخواهد با  تحريفات تاريخي و تضعيف بنيان‌هاي اعتقادي در برابر نظام جريان‌سازي كند، ما اين اقدام را در قالب يك جريان سياسي انحرافي مي‌بينيم.

رئیس دستگاه قضا تاكيد كرد: شکل گیری يك جريان خزنده‌اي احساس مي‌شود كه هم بايد مسئولان فرهنگي و هم دستگاه قضايي بيدار باشند و باید ميان يك بحث علمي كه در يك محيط علمي مطرح مي‌شود با جريان‌سازي سياسي فرق بگذارند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با اظهار اميدواري براي پايان يافتن تلاش هایی كه بر خلاف ديدگاه‌هاي حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري به تحريك قومي و مذهبي و ايجاد اختلاف بين شيعه و سني مي‌انجامد، خطاب به كساني كه قصد جريان‌سازي در اين باره را دارند، گفت: اين را آقايان يك اخطار تلقي كنند و امیدواریم این بساط جمع شود زيرا قوه قضاييه ساكت نمي‌ماند كه آنان هر كاري دلشان بخواهد انجام بدهند.

*جريان فتنه انگار نمي‌خواهد دامنش را جمع كند

رئیس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه «جريان فتنه انگار نمي‌خواهد دامنش را جمع كند» به برخي از جنجال‌هاي مطرح‌شده در چند روز گذشته واكنش نشان داد و گفت: متاسفانه هر روز مسائلي را ايجاد مي‌كنند، به موضوعاتي در رسانه‌هايشان با شاخ‌وبرگ فراوان مي‌پردازند تا حوادث را معكوس جلوه ‌دهند.

آيت‌الله آملي لاريجاني با تاكيد بر اينكه اصل حوادث اخير نيز بر اساس «گزارش دقيق» وزارت اطلاعات، چيز ديگري بود، خاطرنشان كرد كه جريان فتنه هر بار يك موضوع را ‌براي حمله به مسئولان نظام دستاويز رسانه‌ای خود قرار مي‌دهد. برخی از اصحاب فتنه خارج‌نشین گفته‌اند روسای قوا در این حوادث باید شرمسار باشند.

*ما به برخورد با فتنه مفتخريم

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه «ما به برخورد با فتنه مفتخريم »  خطاب به مخالفان خارج نشین اظهار کرد: ما در برخورد با فتنه هيچ ترديد به خود راه نداديم، الان هم راه نمي‌دهيم؛ زيرا برخورد با فتنه وظيفه قوه قضاييه بود. شرمساري بر آنهایی است كه موجب هزینه برای نظام شدند و دشمنان به وسیله شما به اين كشور و منافع آن طمع ورزيدند.

*هشدار رئیس دستگاه قضا به فتنه‌گران: قوه قضاييه «مسير غلط آنان را فراموش نمي‌كند»

رئیس دستگاه قضا به فتنه‌گران هشدار داد قوه قضاييه «مسير غلط آنان را فراموش نمي‌كند» و افزود: اكنون هم بدانند كه كارهايشان را رصد مي‌كنيم و به آنان توصيه مي‌كنيم كه كمتر به اين بازيگري‌ها بپردازند كه هيچ نتیجه‌ای برايشان نخواهد داشت. 

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه جلسه مسئولان عالي قضايي، انتشار گزارش جديد حقوق بشر در ايران از سوي گزارشگر ويژه سازمان ملل را مورد انتقاد قرار داد و با بيان اينكه اين گزارش تکرار همان حرف‌هاي گذشته است، گفت: ما واقعا متأسفيم كه سازمان ملل كه بايد با كشورها عادلانه برخورد كند اين طور درباره كشور ما رفتار مي‌كند. اين در حالي است كه ما دموكرات‌ترين كشور منطقه هستيم.

رئیس دستگاه قضا افزود: در كنار ‌ما كشورهايي هستند كه مردم‌شان تاكنون مطلقاً صورت انتخابات و راي‌گیری را نديده‌اند اما چون مورد اعتماد آمريكا و اذنابشان هستند، سخنی از آنها نیست اما ما متهم به نقض حقوق بشر می‌شویم.

*آمريكايي‌ها در شنود مكالمات بدترين نقض حقوق بشر را انجام داده‌اند

رئیس قوه قضاييه با تاكيد بر اينكه حقوق بشر موضوعي «انشايي و املايي» نيست بلكه رفتار واقعي معيار آن است، خاطرنشان كرد: آمريكايي‌ها در شنود مكالمات بدترين نقض حقوق بشر را انجام داده‌اند و برحسب گزارش‌ها در چهل روز يا يك ماه، هفتاد ميليون مكالمه فرانسوي‌ها را ضبط كردند يا چنانكه گفته شد از سال 2002 ميلادي تا كنون مكالمات صدراعظم آلمان را شنود مي‌كردند؛ حالا چگونه رویشان مي‌شود ادعايي درباره وضع حقوق بشر در ديگر كشورها همچون ایران را مطرح كنند آن هم در دنيايي كه ليبرال دموكراسي ادعا مي‌كند بايد حريم خصوصي رعايت شود؟

آيت‌الله آملي لاريجاني در ادامه با توجه به ادعاي دولتمردان آمریکا، مبني بر اينكه واشنگتن اين كارها را براي حفظ امنيتش انجام مي‌دهد، تصريح كرد: اگر قرار باشد امنيت آمريكا مجوزی براي قتل و غارت در افغانستان، براي حمله به عراق و هر گونه اقدام ضد ارزش ديگر باشد، اين چه حقوق بشري است؟ بنابراين ما نبايد از ابزارهاي سلطه جهاني كه به عنوان حقوق بشر مطرح مي‌شود، بهراسيم.

رئيس قوه قضاييه تاكيد كرد: ما بايد بر حسب وظايف شرعي خودمان، حقوق انساني را رعايت كنيم. دين اسلام از عالي‌ترين معيارها براي رعايت حقوق انساني برخوردار است و اميدواريم كه مسئولان كشور هم بر اساس وظيفه شرعي خودشان اين موازين را رعايت كنند وگرنه دستگاه‌هاي بين‌المللي چون ابزار نظام سلطه هستند از اين جهت نمي‌توانند براي ما الزامي داشته باشند. در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی در حالی ملت ایران به استقبال بزرگداشت روز «مبارزه با استکبار جهانی» می‌رود که روند مواجهه نظام سلطه با انقلاب اسلامی پیچیده‌ترین مراحل خود را طی می‌کند. استکبار ستیزی و مقاومت یکی از اصول انقلاب و برخاسته از فرهنگ عاشورایی«هیهات منا الذله» است.

آیت ا... آملی لاریجانی در ابتدای جلسه امروز مسئولان عالي قضاييه با تسليت شهادت تعدادي از مرزبانان كشور به دست «مزدوران اجانب» در شرق كشور از خداوند متعال «علو درجات» آنان را مسئلت كرد.

*شهادت‌ها روح مردم را جريحه‌دار كرده است/ ملت ما هيچ‌گاه با اين شهادت‌ها خوفي به خود راه نمي‌دهند

آيت‌الله آملي لاريجاني با بيان اينكه اين شهادت‌ها روح مردم را جريحه‌دار كرده است، افزود: مزدوران اجانب بايد بدانند كه ملت ما هيچ‌گاه با اين شهادت‌ها خوفي به خود راه نمي‌دهند و در سال‌هاي بعد از انقلاب اين گونه شهادت‌ها بسيار اتفاق افتاده كه جز افزايش دفاع قهرمانانه مردم نتيجه‌اي براي مزدوران نداشته است.

رئیس دستگاه قضا با اظهار اميدواري به ثمربخش واقع شدن تلاش‌هاي نيروهاي مسلح، دستگاه‌هاي امنيتي و قوه قضاييه براي جلوگيري از تكرار اين حوادث گفت‌: مرز طولاني شرقي كشور و تلاش نظام سلطه كه در ماجراي ريگي اتصال گروه‌هاي تروريستي به آنان آشكارتر شد، سبب مي‌شود كه اين گروه‌‌ها بخواهند با هر وسیله‌ به كشور ضربه وارد كنند و ما وظيفه داريم به هر نحو ممكن و با تمام امکانات از عزيزان خود محافظت كنيم.

برای دیدن فیلم اینجا کلیک کنید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار