مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران گفت : طی 3 سال گذشته 178 میلیارد تومان اعتبار برای تملک برخی باغات تهران در نظر گرفته شد که طی آن 27 باغ در مناطق 1، 5 و 4 توسط شهرداری خریداری شد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران مهندس علی محمد مختاری ضمن بیان این مطلب اظهار کرد : تعدادی از این باغ‌ها تاکنون به بوستان و فضای سبز عمومی تبدیل شده و در اختیار شهروندان قرارگرفته‌اند و تعداد دیگری نیز در حال آماده سازی هستند.
 
به گفته مختاری این‌باغ‌ها عمدتا به شکل باغ‌های ایرانی طراحی شده و به بوستان عمومی تبدیل می‌شوند.
 
وی همچنین در خصوص توسعه فضای سبز در مناطق دارای بافت فشرده نیز گفت : در مناطقی همچون 11، 7، 10 و 17 که با کمبود فضای سبز مواجه هستیم طی برنامه ایی منظم نسبت به خرید ، تجمیع و یکپارچه سازی برخی ساختمان ها در این مناطق اقدام شده و آنها را تبدیل به پارک های محله ایی کرده ایم.
 
مدیرعامل سازمان پارک‌ها در ادامه ضمن اشاره به استاندارد کردن سرانه فضای سبز درون و برون شهری تهران اظهار کرد : طرح جنگل کاری را در 12 پادگان نیز به اجرا در آورده ایم و فضاهای باز و بدون استفاده پادگان را که می توانست به ساخت و سازهای غیر مجاز اختصاص پیدا کند به محوطه سازی و جنگل کاری اختصاص یافته است.
 
مختاری افزود : با برنامه‌ریزی صورت گرفته در نظر داریم سرانه 15 متر مربعی فضلی سبز درون شهری را طی چند سال آینده به 18 متر افزایش دهیم.
برچسب ها: بوستان ، تهران ، سبز ، باغ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار