شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: معترضان در مناطق و شهرهای مختلف مصر با برگزاری تظاهرات گسترده در حمایت از "محمد مرسی"، رئیس جمهور برکنار‌شده، و علیه کودتای صورت‌گرفته در این کشور، شعار دادند که با حمله نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه الجزیره؛ مخالفان در مناطق مختلف قاهره و شهرهای مصر روز جمعه پس از برگزاری نماز جمعه در پاسخ به فراخوان «ائتلاف حمایت از مشروعیت» تظاهرات کردند.

به گزارش این شبکه، معترضان از مقابل مسجد فتح در میدان رمسیس در قاهره تظاهرات خود را آغاز کردند. همچنین مناطق المعادی، مهندسین و الوراق در قاهره نیز شاهد برگزاری تظاهرات بود.

در همین حال ائتلاف حمایت از مشروعیت اعلام کرد نیروهای امنیتی در منطقه «سیدی بشر» اسکندریه به تظاهرکنندگان حمله کردند و چهل و پنج تن از تظاهرکنندگان، از جمله نه زن، را بازداشت و بیش از صد تن دیگر را نیز زخمی کردند.

این شبکه گزارش داد: شهر اسکندریه مصر شاهد برگزاری تظاهرات گسترده علیه کودتا بود. تظاهرکنندگان با سردادن شعارهای میدان «رابعه العدویه» تصمیم برای محاکمه محمد مرسی را محکوم کردند و خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.

 معترضان همچنین در برخی دیگر از شهرهای مصر مانند جیزه، اسماعیلیه و سوئز تظاهرات کردند.

معترضان در شهرها و مناطق مختلف قاهره در پاسخ به فراخوان ائتلاف حمایت از مشروعیت تظاهرات کردند و در حالی که تصاویر محمد مرسی و پرچم‌های حامل نشان میدان «رابعه العدویه» را در دست داشتند در حمایت از محمد مرسی و علیه ژنرال عبدالفتاح السیسی، وزیر دفاع، شعار دادند و خواستار آزادی بازداشت‌شدگان و سرنگونی «کودتا و بازگشت مشروعیت» شدند.

ائتلاف حمایت از مشروعیت با صدور فراخوانی از مردم مصر خواسته است تا روز دوشنبه- که زمان محاکمه محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار‌شده، اعلام شده است- با شعار «هفته محاکمه اراده مردم» تظاهرات کنند.

 در همین حال، تصاویر ویدیوئی در برخی از سایت‌های اینترنتی منتشر شد که در آن نیروهای پلیس مصر در منطقه «سیدی بشر» در شهر اسکندریه در حال کتک‌زدن و ضرب‌و‌شتم یکی از معترضان هستند.

 فعالان سیاسی همچنین تصاویری ویدیوئی را در اینترنت منتشر کردند که در آن نیروهای امنیتی مصر در منطقه سیدی بشر در شهر اسکندریه برای جلوگیری تظاهرات با استفاده از گلوله های جنگی و گاز اشک‌آور در حال تیراندازی هوایی هستند.
برچسب ها: مصر ، تظاهرات ، بین الملل ، مرسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار