نمایش "سیستم گرون هلم"، به نویسندگی جوردی گالچران و کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، پنجشنبه، 16 آبان ماه، (7 نوامبر) ساعت 20:30 در تئاتر "فلچ بیزل" دورتموند به صحنه می‌رود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از سایت ایران تئاتر، "سیستم گرون هلم"، که یکی از جذاب ترین نمایشنامه های سال های اخیر است، براساس یک اتفاق واقعی نوشته شده و بسیار دقیق مشکلات زمان را به تصویر می کشد و سیستم ضد انسانی بازار کار و به نوعی هم، جامعه بشری را کالبدشکافی می کند. ترکیب لحظات ابزورد، کمیک، گروتسک و تراژیک، باعث فراز و فرودهای بی شمار و خلق شرایط بی نظیری می شود که گاه از شدت خنده، تماشاگران را به گریه می‌اندازد. 

گالچران، نویسنده اسپانیایی، با این اثر، که ترکیبی از درام، کمدی و نمایش روان کاوانه جنایی است، مشکل روز بسیاری از کشورهای جهان را در مورد بیکاری با خشونت تمام و در عین حال بسیار مفرح به تصویر می‌کشد. 

این نمایشنامه قصه روشنی دارد و از نظر دراماتورژی بسیار منطقی پایه ریزی شده است. داستان طوری طراحی شده که تماشاگران را تا آخرین لحظه در هیجان غریبی غرق می کند. این اثر، که برای اولین بار در سال 2003 به صحنه رفته و از آن به بعد صحنه های تئاتر جهان را تسخیر کرده، در چند سال اخیر رکورددار بیشترین اجراها در کشورهای مختلف بوده است. 

گفتنی است، نمایش "رابینسون و کروزوئه" نوشته نینا دینترونا و جیاکومو راویچیو مهرماه سال جاری، به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی، در تئاترشهر تبریز به صحنه رفت.

انتهاي پيام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار