رئیس کارگروه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مجلس از تلاش کمیسیون فرهنگی برای جمع‌بندی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون تا پایان هفته خبر داد.

جمشید جعفر‌پور نماینده مردم لار در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اتمام بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در" کارگروه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده" در کمیسیون فرهنگی اظهار داشت: در حال‌حاضر این طرح در دستور کار صحن کمیسیون فرهنگی قرار دارد و این کمیسیون در جلسات کاری خود در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه و حتی روزهای غیر کاری، درحال بررسی مواد این طرح است که امیدواریم تا پایان هفته بتوانیم این طرح را جمع‌بندی و برای طرح در صحن علنی در اختیار هیئت‌رئیسه مجلس قرار دهیم.

وی در ادامه افزود: طرح اولیه‌ای که در کمیسیون بهداشت به عنوان کمیسیون اصلی و با همکاری دیگر کمیسیون‌ها تهیه شده بود، 50 ماده داشت که مواد این طرح در کارگروه مربوطه به 33 ماده تقلیل پیدا کرد، اما در حال‌‌حاضر که این طرح  در صحن کمیسیون فرهنگی در حال بازبینی است، دلایل حذف مواد تشریح خواهد شد که در صورت موافقت اعضا، بر حذف مواد حذف شده تاکید ویا مواد حذف شده مجددا در طرح منظور خواهد شد.  

رئیس کارگروه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مجلس اظهار داشت: در طرح فوق تجربه‌های متنوعی که در دیگر کشورها برای افزایش جمعیت اقدام شده مورد توجه قرار گرفته  و ما سعی کردیم بهترین مشوق‌ها را در این طرح بگنجانیم.

جعفرپور تصریح کرد: در بررسی‌های انجام گرفته که مبتنی بر یک مجموعه آسیب‌شناسی است، به علل کاهش جمعیت دست پیدا کردیم و متناسب با آن مسائل و معضلاتی که منجر به کاهش جمعیت شده راه‌حل‌هایی را پیش‌بینی کردیم.

وی در ادامه به مجموعه مشوق‌هایی که در این طرح در نظر گرفته شده اشاره کرد و گفت: در این طرح بحث تحصیل خانم‌ها مورد توجه قرار گرفته که بر اساس طرح پیشنهادی لازم است امنیت لازم را برای زنان ایجاد کنیم تا اگر در دوران تحصیل باردار شدند، از دانشگاه اخراج نشوند و همچنین  امنیت شغلی برای آنان به وجود آوریم تا بتوانند فرزندآوری کنند و پس از بازگشت از مرخصی زایمان، جایگاه خود را از دست ندهند، ضمن آنکه تامین خوابگاه‌های دانشجویان متاهل نیز جزو وظایف دولت قرار می‌گیرد تا در اختیار زوج‌های دانشجو بگذارند.

رئیس کارگروه بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده مجلس در پایان خاطر نشان ساخت: عملیاتی کردن مشوق‌هایی که در این طرح مطرح شده کار ساده‌ای نیست ولی اگر کشور و نظام به این نتیجه رسیده باشد که این موضوع یک موضوع استراتژیک است باید کاملاً از این طرح‌ها پشتیبانی کنند ضمن آنکه باید منابع مالی طرح هم تامین شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار