آزمایش های بدون آگاهی هزینه های گزافی را بر مردم تحمیل می کند.

 فرید کرمی، رئیس انجمن آسیب شناسی ایران خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در واقع مردم بدون آگاهی به آزمایشگاه می روند و نتیجه آزمایش های خود را بررسی می کنند.

وی گفت: مراجعه به آزمایشگاه هایی که متخصص پاتولوژی ندارد و قطع ارتباط بیمار با پزشک توانسته هزینه های سنگینی را به مردم  تحمیل کند.

وی گفت: در حال حاضر هزینه های سلامت توسط مردم صورت می گیرد و نقش بیمه ها هم کمتر شده  است و این معزلی است که رابطه مالی پزشک با بیمار باید قطع گردد.

وی گفت: آزمایشگاه های گوناگون به محور مستقیم و غیر مستقیم میان پزشکان و مردم باب می شود می تواند زمینه ای برای افزایش هزینه و تجاری سازی برای روشی که غیر مرسوم بوده است شود.

وی گفت: از آنجایی که تامین کننده اقتصاد سلامت خود مردم هستند هزینه های زیادی برای اطمینان سلامتشان خواهد شد.

وی گفت: یکی از روشهای پیشگیری از سرطان که نباید با این عنوان بیان شود تست پاپ اسمير برای بیماری های زنان است تا چندی پیش با روش پاپ اسمیر مایعی میان مردم باب شد که هزینه  هفتاد میلیاردی بر نظام سلامت تحمیل شد و این روش در سال 1389  اين هزینه را به مردم  تحمیل کرد.

طرحی که آمار سرطان در آن مشخص می شد ناکام مانده است

فرید کرمی گفت: ما  نیازمند آمار دقیق بیماری ها برای پیشگیری و درمان آن هستیم لذا یکی از همین بیماری ها سرطان است.

وی اظهار داشت: بدون آمار دقیق شیوع بیماری سرطان نمی توان به پیشگیری و درمان آن پرداخت و  ثبت علمی بیماریها صورت نمی گیرد.

کرمی افزود: اگر بیماریهایی همچون سرطان به صورت علمی ثبت گردد می توان اقداماتی جهت پیشگیری و درمان آن داشت.

وی گفت: از راههای ثبت سرطان آزمایشگاه های پاتولوژی است تا در سال 1363 قانونی و به ثبت رسیده است ، تشخیص سرطان توسط پاتولوژیست است و این طرح یکی از افتخارات انجمن آسیب شناسی ایران است که  انجمن توانسته از توان علمی اعضای خود استفاده کند.

انتهاي پيام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.