معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي گفت: مجالس عزاداری باید به لحاظ محتوا به تولید بصیرت و معرفت ختم شود و آگاهی های مردم به ویژه نسل جوان را افزایش دهد.

حجت الاسلام و المسلمین سید جلال حسینی درگفتگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران با اشاره به این که مجالس عزاداری باید  معرفت و بینش مردم را  نسبت به اصل واقعه عاشورا افزایش دهد گفت: این مراسم باید به گونه ای باشد که محبت و عشق به اهل بیت را در دل ها زنده نگه دارد که همه اینها محورهای اصلی است که در عزاداری ها باید به دنبال آن باشیم .

وي افزود: باید در راستای این محورها همزمان حرکت کرده که به اطاعت از تعالیم اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام و معارف دینی و قرآنی که نتیجه این حرکت همزمان است ختم شده و منجر به دست یابی به سعادت شود ، برای رسیدن به این اهداف هم باید از لحاظ فرهنگی تلاش زيادي صورت پذيرد.

معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي آستان قدس رضوي اظهار داشت:«در نمایشگاه فرهنگی عطر سیب نیز به لحاظ فرهنگی اقدامات ارزنده ای انجام شده و این نمایشگاه هم از لحاظ کمیت و هم از لحاظ کیفیت به خوبی برگزار شده است و معرفت زا است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی ادامه داد:«در این نمایشگاه بسته های فرهنگی ویژه عزاداری ها، سوگواری ها و هيات های مذهبی و تشکل ها و مراکز فرهنگی که اقامه عزا می‌کنند  تهیه شده است که از یک سو به آن ها عمق و جلا داده و از سوی دیگر موجب می شود که عزاداری ها به صورت هرچه پرشورتر برگزار شود و به لحاظ محتوایی معرفت بخش و بصیرت افزا باشد. 

وي تصريح کرد:همچنین در این نمایشگاه بسته های فرهنگی برای مداحان اهل بيت عصمت و طهارت علیهم السلام فراهم شده است که علاوه بر ایجاد نوآفرینی برای آنان شرایطی را مهیا می سازد تا جلسات مذهبی را با محتوا، شورآفرینی و اثربخشی بیشتر برگزار کنند.
 
معاون تبليغات و ارتباطات اسلامي استان قدس رضوي افزود:«علاوه بر اقدامات فرهنگی خوبی که در این نمایشگاه انجام شده است با برپایی غرفه های مختلف و عرضه محصولات با قیمت های مناسب، شرایط مراجعه هيات‌هاي مذهبي، تكايا، حسينه ها و مساجد مهیا شده است تا بتوانند اقلام و تجهیزات مورد نیاز خود را تهيه كنند. بنابراین تجهیز هيات ها چه در بعد فرهنگی و چه اقلام مصرفی به خوبی در این نمایشگاه انجام می شود .

حجت الاسلام والمسلمين حسيني ادامه داد: این حرکتی است در راستای استقبال از دهه محرم که البته هرچه در این حوزه فعالیت شود کم است و می طلبد که سازمان ها و ارگان های مختلف تا آنجا که می توانند هيات‌های مردمی و عزاداری را کمک و حمایت کنند.

 وي خاطر نشان کرد : هیچ‌وقت نمی توانیم بگوییم که دین خود را به دستگاه امام حسین (ع) ادا کرده ایم ولی تا آنجا که بتوانیم در این زمینه فعالیت می کنیم. تمام کسانی که این نمایشگاه را برگزار کرده‌اند و با عشق و علاقه به ائمه اطهار(ع) و به اندازه مقدورات خود به دستگاه اهل بیت خدمت می کنند بدون تردید اقدامی ارزنده کرده و اجر خود را دریافت خواهند کرد./ف

برچسب ها: نمایشگاه ، عطر ، سیب ، واقعه ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۳۳ ۱۷ تير ۱۳۹۴
با سلام بنده به همراه چند تن از دوستان قصد برپایی یک نمایشگاه با موضوع بازسازی واقعه کربلا را داریم اگه میتونید تو بخش تصاویر و الگوها کمکمون کنید
ممنون
آخرین اخبار