تست های مولکولی بر روی خون و بافت، جهش های ژنتیکی مرتبط با انواع بیماری های ژنتیکی در بخش مولکولار پاتولوژی آزمایشگاه بیمارستان نمازی شیراز انجام می شود .

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ مدیر مرکز آموزشی درمانی نمازی شیراز ضمن بیان این مطلب، گفت: این بخش از آزمایشگاه، بخشی فوق تخصصی و منحصر بفرد در نیمه جنوبی کشور است که در آن تست های مولکولی بر روی خون و بافت، جهش های ژنتیکی مرتبط با انواع بیماری های ژنتیکی انجام می شود .

مهدی خان سالار افزود: سیستیک فیبروسیس، هموکروماتوسیس و کمبود آلفا-1- آنتی تریپسین از تست های مولکولی بر روی خون و بافت، جهش های ژنتیکی مرتبط با انواع بیماری های ژنتیکی است .

وی اظهار داشت: در نوع دیگری از آزمایش ها جهش های ژنتیکی مرتبط با سرطان های دستگاه گوارشی بررسی می شوند مانند بررسی جهش های ژنتیکی مرتبط با سرطان های گوارشی شامل Kit و  PDGFR  و همچنین بررسی جهش های ژنتیکی مرتبط با سرطان کولون که عبارتند از K-ras و  B-raf که تمام این آزمایش ها به طور منحصر بفرد در این آزمایشگاه انجام می شود.

خان سالار بیان کرد: در این بخش تست ها بر پایه PCR و با تست های تکمیلی RFLP و Sequencing انجام می گیرند و در نتیجه تمامی تست های این بخش در تشخیص و درمان به موقع بیماری موثر می باشند و همچنین سیستیک فیبروسیس در غربالگری نوزادان از بدو تولد نیز موثر است.

وی گفت: این تست ها به صورت ماهانه می باشند و بطور متوسط هر ماه به 12 بیمار خدمت رسانی می شود که بیماران علاوه بر شیراز و حومه از شهرستان های دیگر استان فارس نیز می باشند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار