"محی‌الدین کبیری" رهبر حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان" با "یوسف قرضاوی" از دانشمندان مشهور اسلامی در قطر ملاقات کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران،  بنابر اعلام مسئولان حزب نهضت اسلامی "تاجیکستان"، کبیری ضمن سفر به قطر با "یوسف قرضاوی" رهبر اتحاد علمای مسلمان و یکی از معروف‌ترین دانشمندان اسلامی دیدار کرد.
 
در این دیدار، اوضاع کنونی آسیای مرکزی، مسائل امروز تاجیکستان، چرایی انتخاب  «بابانظرآوا» به عنوان کاندیدای ائتلاف مخالفان انتخابات ریاست جمهوری و موضوع تحریم انتخابات توسط حزب نهضت اسلامی بحث و تبادل نظر شد.
 
شیخ قرضاوی یکی از اولین دانشمندان اسلامی است که فتوای جایز دانستن معرفی زن به مقام ریاست جمهوری را صادر کرده است.
 
این دیدار، دومین ملاقات رهبر نهضت اسلامی "تاجیکستان" با این چهره سرشناس عالم اسلام بود.
 
اعلام دیدار وی با قرضاوی در حالی است که برخی منابع از عدم بازگشت کبیری تا پایان انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" به این کشور خبر می‌دهند.
 
کبیری که اکنون در ترکیه به سر می‌برد، با رد شایعاتی در خصوص مهاجرت به این کشور، حضور در کنار فرزند و تعطیلی پارلمان را دلیل سفر خود به ترکیه بیان کرد.
 
رئیس حزب نهضت اسلامی می‌گوید، چون نامزد آن‌ها در دور نهایی انتخابات شرکت نداشته و شورای سیاسی حزبش نیز تصمیم گرفت که در انتخابات شرکت نکند، ضرورت بازگشت تا انتخابات را نمی‌بیند.
 
در حالی انتخابات ریاست جمهوری "تاجیکستان" قرار است 3 روز دیگر برگزار شود که برخلاف پیش‌بینی‌ها، آینهال بابانظرآوا کاندیدای ائتلاف اتحاد مخالفان نتوانست مجوز لازم در انتخابات را به دست آورد و به همین دلیل حزب نهضت اسلامی این انتخابات را تحریم کرد.
 
انتهای پیام/

منبع:فارس
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار