زیباکلام: "معتقدم این کیفرخواست و این فهرستی که درباره جنایت آمریکا علیه ایران تدوین شده را به سه دسته تقسیم می شود: یک دسته که حقیقت دارد مثل تحریم ها، انفجار سکوی نفتی و امثال اینها اما هیچوقت نگفتیم ما چکار کردیم که آنها این کارها را کرده اند".

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از گروه ظنز بولتن:
زیباکلام گفت: من از طرفداران دشمنی با آمریکا خواستم فقط یک مورد به شما نشان بدهند در این 34 سال که آمریکا ستیزی در جریان بوده است آیا یک فایده برای ایران داشته یا نه؟!


الف. زبانم لال، احتمالا فردا یا پسفردا هم می گویند: "در این 34 سال که صهیونیست ستیزی در جریان بوده است آیا یک فایده برای ایران داشته یا نه؟!"
ب. یعنی منظورتان این است که هر کاری می خواهیم انجام دهیم، قبلش منفعت خودمان را بسنجیم؟!
ج. به یک دیالوگ غیرمرتبط توجه کنید:
* توی این سه چهارسالی که اومدیم توی این آپارتمان، چرا با این قاچاقچیه رفیق نشدی؟! اون همسایه هایی که باهاش رفیق شدن، بار خودشون رو بستن!
د. قبلا غربی ها می گفتند: "هدف وسیله را توجیه می کند."؛ این روزها برخی می گویند: "منافع وسیله را توجیه می کند!"
***
زیباکلام: به اولین اعلامیه دانشجویان پس از تسخیر لانه جاسوسی نگاه کنید باور نمی نید که اینها را بچه مسلمان ها نوشتند. اگر این تفکر اسلامی بچه مسلمان ها باشد من اسم خودم را می گذارم فرنگیس.
الف. تازه متوجه شدیم ترانه "آخ که دیگه فرنگیس/ عشق تو داغونم کرد/ به کی بگم که چشمات/ تو غصه زندونم کرد!" را کی واسه کی خونده!
ب. ما که زیاد از ادبیات حالیمان نمی شود، اما گویا فرنگیس یکی از شخصیت‌های زن در شاهنامه هست. یک جای شاهنامه هم شعری اینطوری وجود دارد: " فرنگیس را خاک باید نهفت/سر گیو بر نیزه سازید گفت/ بداختر پی او بر و بوم را/ ببندید کی خسرو شوم را"
ج. شاید دور بعدی مناظره بین سلیمی نمین و فرنگیس برگذار شود!
د. اینهمه اسم، حالا چرا فرنگیس؟! ... نه واقعا چرا؟!
***
زیباکلام: "معتقدم این کیفرخواست و این فهرستی که درباره جنایت آمریکا علیه ایران تدوین شده را به سه دسته تقسیم می شود: یک دسته که حقیقت دارد مثل تحریم ها، انفجار سکوی نفتی و امثال اینها اما هیچوقت نگفتیم ما چکار کردیم که آنها این کارها را کرده اند".


الف. ما خیلی بچه های بدی هستیم و حتما ما یک کاری کردیم که اونها بعدش یک کاری کردن! وگرنه اونها خیلی خوبن و الکی نمیان کارهای بَدبَد کنن!
ب. احتمالا ما لپشون رو کشیدیم و اونها هم بی جنبه بازی درآوردن و زدن سکوی نفتی رو منفجر کردن!
ج. شاید هم اینقدر گفتیم "مرگ بر امریکا" که لجشون گرفته و زدن اینکارها رو کردن!
د. خب تقصیر خودمونه دیگه! اگه اینقدر روی حق های مسلممون مثل استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای پافشاری نمی کردیم، اینطوری نمیشد! باید هر چی می گفتن، می گفتیم چشم، بالاخره اونها کدخدا هستن!!


زیباکلام: دسته دوم مواردی هستند که تحریف شده و ما آنها را تکرار می کنیم، درست است که آمریکا ایرباس مسافربری ما را منهدم کرد ولی اینکه بگوییم آنها این کار را کردند برای این که ما را مجبور به آتش بس کنند تحریف کامل است".
الف. آره! همش تحریف هست! واقعیت ماجرا اینه که: این بیچاره ها گشنه شون بوده و می خواستن یک پرنده ای رو شکار کنند تا بخورنش! بعد اشتباهی زدن هواپیمای مسافربری رو منفجر کردن! باید بهشون حق بدید دیگه! مگه ندیدید وقتی که هواپیما میره اون بالابالاها میشه اندازه یک پرنده؟!
***
 زیباکلام: بحث سوم دروغ است یعنی رسماً و علناً دروغ می گوییم مثل این نظریه که برخی می گویند آمریکا به صدام گفت به ایران حمله کند این موارد دروغ محض است.


الف. ای بابا! اجازه بدید خلاصه بگم، این امریکا خیلی ناز هست! اصلا اهل این حرف ها نیست! حتی چندباری به صدام گفت به ایران حمله نکن! ... اما وقتی صدام حمله کرد و کار از کار گذشت، دیگه مجبور شد هی کمک کنه بهش و هی تسهیلات نظامی بهش بده!
برچسب ها: وبگردی ، طنز ، مناظره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار